Magnetic Island, Townsville and Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu Magnetic Island, Townsville and Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu

Magnetic Island, Townsville and Mission Beach

Blijf op de hoogte en volg Justine

10 November 2014 | Australië, Mission Beach


Goedenmorgen allemaal!

De laatste dagen weer druk aan het reizen geweest.
Dinsdag 4 november de Greyhoundbus gepakt om 7.00 uur s'ochtends en om 11.30 uur gearriveerd in Townsville.
Gelijk daar de ferry gepakt naar Magnetic Island. Mijn verblijfplaats voor de 2 komende dagen. De eerste dag eigenlijk rondom de hostel gebleven omdat ik pas laat daar was. Ik verbleef in weer een Base hostel, mooie locatie gelijk aan het strand.
De volgende dag vol goede moed vroeg opgestaan, aangezien ik maar 1 volle dag op Magnetic Island had. Je kan hier een bus dagkaart kopen voor 7 dollar en zo kan je vanaf Picnic bay in het zuiden naar Horseshoe bay in het noorden rijden onbeperkt. Ik had een heel wandelplan in me hoofd maar helaas gooide het weer roet in het eten.
Ik had de dag ervoor al in een boekje gelezen dat het hier bijna 355 dagen per jaar de zon schijnt en uiteraard als ik er ben gaat het regenen. Dus toen maar alleen een busretourtje gedaan haha.
Er is niet heel veel te doen op het eiland en s'avonds gezellig in de hostel gebleven. 2 mensen ontmoet 1 uit Zwitserland en een jongen uit Australie, die samen aan het reizen waren. Blijkt dat ik met haar tegelijkertijd in Melbourne zit! Gezelligg!

De volgende dag weer uitgecheckt uit de hostel en met de ferry terug naar Townsville. Omdat ik de volgende dag om 7.00 uur weer de bus moet hebben was het makkelijker om al in Townsville te zijn en ja zo kon ik dit stadje ook nog even bekijken. Hier gelijk ingecheckt bij mijn hostel hier: Civic guesthouse backpackers hostel. Super hostel! Netjes, schoon, klein, gratis wifi. Vind dit soort hostels veeel leuker dan de massieve van Base!
S'middags even boodschappen gehaald, daar doe ik ook meestal wel een uurtje over haha. Vind de supermarkten hier zo leuk! En daarna even een reorganisatie van mijn backpack gedaan, ik snap het niet hoor hij wordt steeds breder en groter en ik koop niks...
Toen om 17.00 uur begonnen aan een tocht op de Castle hill. Ze zeggen dat de zonsondergang vanaf de top wel erg mooi is en je hebt een geweldig uitzicht over de stad en nog verder!
Het enige nadeel is: 1315 treden en nog een beetje naar boven!!!
Een hoop mensen gebruiken The Goat track als fitness workout en ik begrijp nu waarom! Maaar dit geeft wel weer reden voor een extra Timtammetje in de avond hihi! Eenmaal op de top zeker een mooi uitzicht en ik zeg de moeite waard.
Toen weer gezellig naar beneden en je gaat automatisch een beetje meerennen met al de joggers haha en zelfs nog een goede daad verricht.
Ik was al bijna beneden en kwam een jongen tegen die nog naar boven moest. Hij vroeg om een slokje water en ik had nog een kwart in mijn fles zitten. Dus heb 'm de fles laten houden voor z'n tocht naar boven.
Ik was wel gesloopt na die tocht hoor, trillende beentjes en al haha, maar ik moest toch optijd naar bed want om 5.30 uur ging het wekkertje alweer... Wat nou vakantie?!

De volgende dag was ik dus al vroeg op en zat om 7.00 uur al in de bus richting Mission Beach.
Normaal was ik niet zo blij met busreizen, maar hier geniet ik er optimaal van. De bussen zijn comfortabel en het uitzicht is geweldig!
Na 4 uurtjes aangekomen in Mission Beach en man wat was t warm hier.
Snel ingecheckt bij Scotty's Hostel. Super hostel, gezellig, relaxt, netjes en leuke mensen!
Daarna lekker heel de dag in de schaduw gebleven. Ik moet toch wel erg wennen aan deze temperatuur en voor de luchtvochtigheid. Alles is opgezwollen bleghh.
De volgende dag zou ik met een meisje uit m'n kamer een korte wandeling van 1.5 km gaan maken. De shuttlebus van de hostel zou ons op de juiste plek afzetten, alleen was dit een andere route; eentje van 10km door een regenwoud... De routes genaamd Dream track en Mustgrevea trail bezorgden me dan ook gigantische spinnen die zelfs vogels opeten en slangen en cassoworries, helaas die laatste niet gezien maar dat is een soort van hele grote struisvogel die hier leeft in het wild.
Na een verhitte tocht kwam ik halverwege ineens een oude bekende tegen midden in het bos. Nog wel een van mijn stage bij JoHo in Den Haag haha.
En uiteindelijk was daar de snelweg waar het eind was thank god. In 35 graden op slippers in de volle zon met een hoop insecten trust me ik raadt het niemand aan!!

Toen moesten we nog zeker 5 km terug lopen naar de hostel en aangezien ik daar echt geen zin meer in had, duimpje omhoog want we waren toch met z'n vieren en liften maar! Gelukkig was er een hele vriendelijke man die ons wel bij de hostel wilde afzetten. Ook gelijk maar een duik in het zwembad genomen was daar wel aan toe zeg maar haha!
Ik was s'avonds dan ook wel compleet verrot.
Gister 9 november was alweer de laatste dag van Mission Beach aangebroken.
Er is daar zo weinig te doen en vanwege de hitte wil je ook niet meer doen dan op het strand liggen of bij het zwembad.
Op het moment dat ik dit schreef was ik voor de laatste keer onderweg met de Greyhound bus. De laatste 139 km naar mijn eindbestemming in Australie: Cairns! Vanuit hier heb ik nog wel een aantal tripjes verder naar boven, maar gaan mijn laatste 10 dagen in Australie in.
2630 kilometer verder in 7 weken en 4 dagen. Op naar de laatste 1.5 week en dan is het tijd voor het volgende avontuur: Nieuw Zeeland Can't wait!!!
Hierna zal nog 1 blog van Australie volgen voor ik richting NZ ga dus tot dan! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mission Beach

Justine

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 5642

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 28 November 2014

Roturua, Taupo, River valley & Wellington

04 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: