Daintree, Port Douglas & Cairns my final stop! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu Daintree, Port Douglas & Cairns my final stop! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu

Daintree, Port Douglas & Cairns my final stop!

Blijf op de hoogte en volg Justine

19 November 2014 | Australië, Cairns

Dat was het dan... voor nu even het einde van mijn 2 maanden lange Australie avontuur! But I'll be back!!

Het begon zondag 9 november. Na een laatste busrit met de Greyhound van 2 uurtjes was ik in Cairns. Een grote stad met een beetje een westernstyle uitstraling, heel sfeervol met oude gebouwen, zag er leuk uit!
Ik kwam pas om 8 uur s'avonds aan en ik zag ineens een Pie face dus moest ik toch even eens stukje cheesecake gaan halen jammiee. Ik was in de bus een Nederlands meisje tegen gekomen en die was gezellig even meegegaan. Eerst hadden we wel even ingecheckt in Gilligans.
Een gigantische hostel met een eigen zwembad, bar/club, 4 of 5 verdiepingen met op iedere verdieping een chill plek en keuken. En heel erg schoon!

De volgende dag even maar de supermarkt gegaan en geluncht.
Tijdens de lunch had ik 2 hele aardige Duitse jongens ontmoet en ben ik met hun naar t zwembad gegaan.
Op sommige momenten besef ik toch wel hoe 'zwaar' ik het hier heb hoor.
Op een relaxt bedje met een drankje en een boek in het zonnetje en een muziek je op de achtergrond.. echt heel vervelend!
S'avonds pannenkoeken gebakken die compleet mislukt waren helaas..

De volgende dag werd ik om half 8 opgehaald voor een tour naar Daintree Rainforest.
Daintree rainforest is een van de oudste regenwouden op de wereld, 140 miljoen jaar oud. Er bevinden hier zich ongeveer 4000 soorten planten en 15% van de vlinder populatie in Australie.
Ze staat zelfs op de wereld erfgoedlijst van Unesco.
Na een ritje van 2 uur waren we eerst gestopt bij een cafeetje in Mossman voor een kopje koffie. Ik had het ook wel nodig ook veels te vroeg!
Daarna zijn we doorgereden naar de Crocodile express. Een kort boottochtje van 45 minuten om crocs te spotten.. en jaahoor 2 stuks!! Wel gaaf om ze in het wild te zien!
Vervolgens zijn we doorgereden naar Marjja een national park. Hier hebben we een korte boardwalk door het regenwoud gelopen. Hele bijzondere bomen hebben ze hier en mieren die zuur samen als je eraan likt haha. Jaa ik heb aan een mier gelikt ik moest t proberen. Maar ze smaken een beetje lime achtig zo raar.
Daarna werd ik al naar mijn hostel voor de nacht gebracht Ferntree en t was pas half 1..
Beetje jammer en dus ben ik zelf maar op pad gegaan na een goeie lunch.
Ik was eerst naar Myall beach gelopen en vanaf daar kan je na het oversteken van een beekje en een stukje regenwoud bij Cape tribulation beach aankomen: 'Where the forest meets the reef'.
Wel heel apart om te zien. Je loopt eerst door een regenwoud en dan zo het strand op.
Terug ben ik gewoon via de autoweg terug gelopen, voel me toch niet zo op m'n gemak alleen in een regenwoud...
In de hostel zelf en eromheen is echt niks te doen en ja je zit midden in het regenwoud. Ook het park zelf was niet druk bezet en dus had ik een 6 persoons kamer helemaal voor mezelf! Eindelijk na 8 weken een beetje privacy!
Je bent wel omringd door gekko's en 1 mega kakkerlak en vleermuizen en een soort van kippen, maar zo een met de natuur is wel lekker rustig voor 1 avondje!

De volgende dag 12 november werd ik om 13.30 uur weer opgehaald voor het volgende onderdeel.
Als eerst zijn we naar de Alexander look out geweest voor 5 minuten en toen doorgereden naar de pond weer terug naar het vaste land.
Vanaf daar zijn we doorgereden naar Mossman Gorge.
Hier kregen we een 10 minuten uitleg van een echt Aboriginal genaamd: Memoks oftewel Harrold haha.
T is wel zielig om te zien hoe zij eigenlijk verbannen worden en in een hoekje worden gezet, dat terwijl t eigenlijk hun land is. Vanaf daar zijn we doorgegaan naar een rivier met heel erg schoon koud water waar we mochten zwemmen als je wilde.
Dit was het einde van de tour door Daintree en ben ik afgezet in Port Douglas voor 2 nachtjes.
In Port Douglas overnachtte ik in Dougies! En voor de 2de keer een kamer voor mezelf wat een luxe!
De eerste dag ben ik op me gemak alles gaan bekijken, lekker geshopt, geluncht, taart gegeten en een te schattig klein kerkje aan zee bezocht: St. Marys by the sea. Ik was op slag verliefd! In dit kleine havenstadje is echt
heel weinig te doen. Maar in de hostel was er s'avonds een open mic night. Sommige konden toch best wel zingen. In de hostel 2 meiden uit Gorinchem ontmoet en zou hun in Cairns ook weer zien. De volgende dag nog even terug geweest naar het centrum dat is toch zeker wel 2km lopen door 34 graden ik was verrot, veels te warm!
S'avonds zou ik opgehaald worden door de tour van Daintree die mij weer naar Cairns zou brengen om 17.00 uur, maar ze waren me gewoon vergeten... Eerst een uur voor de deur zitten wachten en toen toch maar even nagevraagd en dus om half 7 kwam de volgende bus speciaal voor mij om me alsnog weg te brengen. Had ik weer eindelijk om 20.00 uur was ik dan bij de volgende hostel: the Northern Greenhouse!
In Cairns zelf was het bloedverziekend heet en dus bijna de hele dag in de schaduw gebleven. Ik had met katelijne afgesproken wie ik in Airlie beach had ontmoet. Daarna heel even bij de lagoon geweest, die hebben ze hier ook weer want de zee heeft ook kwallen en is bruin. Je verwacht 'de poort naar the great barrier reef' dat is mooi nou niet bepaald haha.
Zaterdagavond het was tijd om weer een keer op stap te gaan. Dit keer met de meiden uit Gorinchem! Eerst naar een bar Woolshed en daarna geeindigd bij Gilligans. Best ok stappen hier maar ik ben met Nederland gewoon verwend denk ik... heb me ogen weer uitgekeken naar de figuren die hier rondlopen!
De volgende dag een echte zondag gehouden. Relaxt bij de lagoon, live muziekje op de achtergrond, mij hoorde je echt niet klagen!
Maandag 17 november had ik s'ochtends wat dingetjes geregeld voor Nieuw zeeland en ben ik s'middags met de tour vanuit de hostel meegegaan naar Crystal Cascade. Een half uurtje rijden vanaf Cairns.
Hier kregen we eerst wat uitleg van onze gids over het regenwoud. Man die man kon echt niet stoppen met praten en dankzij t vele stilstaan ook nog eens gebeten door een marshfly klote beesten. Precies in m'n knieholte en dat doet best zeer. Gelukkig krijg je hier geen jeuk van maar goed. En daarna gezwommen in een zoet water rivier voor 20 minuutjes. Wel heel koud water maar door de warmte meer dan welkom!
Die avond lekker pannenkoekjes gebakken en de mix door de halve keuken  laten vliegen haha.
Dinsdag mijn laatste dag voorlopig in Australie, maar zo warm en benauwd en dus ben ik lekker naar het winkelcentrum gegaan in de airco! I love it! Tas gepakt, ik moet zeggen ik word er steeds beter in, mag ook wel na 2 maanden! Maar hij is wel weer gemaakt jeeej!
En toen was het woensdag 19 november!
Om 8 uur werd ik opgehaald door de airport shuttle bij de hostel en was ik om half 9 op Cairns airport. Mijn eerste vlucht van vandaag zou om 10 uur zijn en volgens hier ben je dan ruim op tijd...
Uiteraard moest er weer wat gebeuren en dus stond iedereen vast voor de douane door een technische storing. Een uur in de rij gestaan en nog geen stap vooruit..
Gelukkig vertrokken de vliegtuigen niet eerder dan dat iedereen erin zat, want ja iedereen stond voor de douane dus haha.
Uiteindelijk vertrokken we om 11.10 uur een uurtje later dan gepland, maar agh ik moest toch nog 6 uur wachten op Brisbane airport dus voor mij een uurtje meer of minder maakte niet uit.
Nu ga ik bijna boarden voor mijn laatste vlucht van vandaag van Brisbane naar Auckland de volgende stop NIEUW ZEELAND!!!!! Daar zal ik rond 12.45 uur vannacht aankomen en dan mag ik fijn midden in de nacht op zoek naar mijn hostel, dat word vast een nieuw avontuur hahaha! Het is in ieder geval nooit saai voor mij he ;)
Voor nu was dit mijn laatste blog uit Aussie, maar over een maandje zet ik weer voet op dit mooie land voor nog 2 weekjes!

Jullie horen snel weer van mij!!! Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justine

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 5670

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 28 November 2014

Roturua, Taupo, River valley & Wellington

04 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: