Kaiteriteri, Westport & Franz Josef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Justine Halderen - WaarBenJij.nu Kaiteriteri, Westport & Franz Josef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Justine Halderen - WaarBenJij.nu

Kaiteriteri, Westport & Franz Josef

Blijf op de hoogte en volg Justine

06 December 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

En weer zijn er een paar dagen voorbij, ik weet ook niet hoe mijn hersenen zoveel indrukken kunnen opslaan.. Ik denk dat ik het pas ga realiseren als ik thuis ben en de foto's terug kijk. Dit land is gewoon echt prachtig en zo indrukwekkend!
Iedere keer als je denkt dat het niet mooier kan dan zie je weer wat nieuws!

Zaterdag 29 november ging ik met de ferry van het noorder naar het zuider eiland. Een tocht van 3 uur, terwijl de afstand echt niet zo groot is maar het gaat gewoon heel langzaam!
Maar het uitzicht zodra je het zuidereiland komt invaren is echt adembenemend!
Dit zijn de Marlborough sounds. Prachtige groene heuvels en helder blauw water!
Zodra we in Picton arriveerde, waren we gelijk opzoek gegaan naar de bus en was het tijd voor onze rit richting Kaiteriteri.
We reden via de Marlborough valley, wat bekend staat om zijn vele wijngaarden en bekende sauvignon blanc.
Uiteraard zijn we gestopt bij The vines village. Voor een korte wijn en fudge proeverij. De wijnboerderij is van een Nederlandse familie uit Leiden. De wijn heet Eradus en is ook alleen te koop in Leiden en hier natuurlijk!
Lekkere wijn hoor, maar zoet blijft mijn favoriet hahaha.

Daarna zijn we doorgereden naar een klein dorpje voor wat boodschappen en even gestopt bij Nelson. Hier zijn ook de opnames gemaakt van toen ze in The Hobbit in die tonnen door de rivier vaarden!
Om 5 uur kwamen we aan in de Kaiteriteri lodge. Het was hier eindelijk een beetje lekker weer vergeleken bij de kou van de afgelopen weken.
S'avonds hebben we met een hele groep pannenkoeken gebakken haha mijn idee!

De volgende dag kon ik Eindelijk een keertje uitslapen, geen wekker niks!
Ook al was ik als nog om 9 uur wakker ik had lekker geslapen. Helaas is m'n verkoudheid niet minder geworden...
Na een ontbijtje hebben we de bus uitgezwaaid waar we al sinds Auckland mee reisde, ik ga ze missen want het was wel een hele gezellige groep, maar we zien mekaar in Queenstown waarschijnlijk weer!
Daarna zijn we met z'n vieren, er is nog een Nederlands meisje aangesloten, gaan wandelen naar Split Apple rock. Ja het is dus een steen die in tweeen gesplitst is en lijkt op een appel haha!
Alleen was de tocht iets langer dan gepland.. Ik schat zo'n 5 km heen, voornamelijk berg op.. en dat gaat heel lekker als je al niet zoveel adem krijgt! Maar we hebben t gered! En na een lunch op het strand hebben we dezelfde wandeling alleen nu berg af terug gemaakt. Een lekker tochtje op het eind wel, zelfs nog een beetje kleur gekregen.
Daarna was ik wel toe aan een middag slaapje! Ik moet toch energie besparen voor de laatste weken! En s'avonds hebben we lekker nachos gemaakt voor ons avondeten. Dat is wel leuk als je met mensen samen reist, dan kan je zulke dingen koken!

De volgende dag was echt een hele nutteloze dag haha. Gewoon echt een dag even niks en met m'n griepje was ik er ook wel even aan toe!

Dinsdag 2 december: nog 27 dagen te gaan en ik was nog steeds in Kaiteriteri.
Het beloofd een mooie zonnige dag te worden en Anne-Rose, Sanne en ik gaan op een kayaktocht langs Abel Tasman national park.
We werden om 8 uur opgehaald bij de hostel en na een voorbereiding van 1.5 uur konden we eindelijk het water op.
Wat een prachtige omgeving! We varen over zee van Marehau tot aan Wathering Cove. Op de kaartjes lijkt het een klein stukje maar t is best pittig en we hebben er ook zo'n 2 uur over gedaan.
Ik zat ook alleen in een kayak, dat ga ik vast voelen morgen!
Onderweg zijn we een zeehond tegen gekomen en heel veel kwallen...
Eindelijk op het strand aangekomen, konden we gelukkig nog een korte pauze houden voor we aan onze wandeltocht terug gingen beginnen.
12 kilometer wel te verstaan en ze geven er 4 uur voor, moet lukken toch haha. Nou wij hebben er 3 uur overgedaan, al dansend en zingend! Het was hilarisch, gezellig, vermoeiend maar vooral erg mooi. Door de bossen met een uitzicht op zee!
Vervolgens waren we natuurlijk niks meer waard haha en voordat de volgende kiwi bus arriveerde maar gauw eten gekookt om daarna knock out te gaan.

De volgende dag was het dan eindelijk weer tijd voor de volgende bestemming: Westport!
Om half 12 vertrokken we met een nieuwe bus, een nieuwe groep mensen en een nieuwe buschauffeuse: Kia.
Allereerst reden we naar het prachtige Nelson lake. Een meer met uitzicht op gigantische bergen. Profielfotowaardig hoor haha! Helaas was het water veels te koud en zaten er alen in (Van die grote lange slangerige vissen).
Vervolgens zijn we doorgereden naar Buller voor een hapje eten en toen nog een lange busrit door de bergen richting Westport.
We verbleven in Bazel motel. Zo schattig je had een eigen ruimte voor 9 personen met een keukentje, een relaxgedeelte met tv en openhaard en de bedden natuurlijk!
Dus voor de avond stond een lekker chill avondje op de planning met koffie, marshmellows, het openhaardje ennnn The lord of the rings!! Echt zo lovely is this place!

Donderdag 4 december.
Vandaag vertrokken we alweer vroeg vanuit Westport. Maar voor dat we echt helemaal weg waren, was het nog even tijd voor een mooie ochtendwandeling door Cape Foulwind. Hier zaten allemaal zeehondjes zo lief!
Vervolgens reden we door naar een klein plaatsje genaamd Greymouth een oud mijnstadje voor wat boodschapjes.
Vervolgens weer on the road! Dit was wel echt een dagje overleven in de bus.
Wel mooi uitzicht alleen jammer dat het weer niet zo meewerkte.
Voor onze eind bestemming zijn we nog even gestopt bij Punakaiki Pancake rocks.
Deze rotsen zijn opgebouwd uit allemaal lagen limestone en zijn dus soort van opgestapeld. Mooi om te zien hoor!
Om 17.00 uur kwamen we pas in Franz Josef aan in the rainforest retreat en dus was er nog weinig te doen de rest van de avond.

Vrijdag 5 december! Happy Sint Nicolas everybody!!
Mijn dag begon met een trekking op een geweldig lief paard genaamd Curry door de wijde omgeving van Franz Josef.
We reden tot aam de Waiho river een rivier met het water van de Franz Josef glacier. Helaas van de regen anders hadden we de berg zelfs kunnen zien!
Na afloop het ik hem een appeltje gegeven want dat had die wel verdiend!
S'middags een middagje in de hostel gebleven voor de tv want het ging alleen maar harder regenen... en s'avonds soort van Sinterklaas gevierd haha we hebben een liedje gezongen, een filmpje opgenomen en zelfs kruidnootjes gegeten die Sanne had meegenomen uit Nederland!

Today a early rise & shine!
Om 7.15 uur moest de bus al ingeladen zijn, zodat als eventueel de activiteit van de anderen geannuleerd zou worden we dan direct de weg op konden. Maar de activiteit ging door en werd bijna Lake Matheson door me neus geboord. Maar gelukkig hadden de meiden gezegd tegen Kia dat ik heel erg ging balen als ik daar niet heen kon en heeft zij gelukkig kunnen regelen dat ik met de Straybus meekon!
Om 10 uur waren we onderaan de Fox glacier, naast Lake Matheson. Het was precies zoals ik het me had voorgesteld, echt adembenemend zo mooi.
Mijn mond blijft openvallen in dit land!
Daarna had de Straybus mij afgezet in Fox het dorpje en een uur later stond de Kiwi daar alweer om mij op te halen om door te rijden naar Wanaka.
Onderweg naar Wanaka reden we door de Haast valley. WAUW! Alleen maar bergen omringd door lake Wanaka en tussen de bergen door watervallen, hoe bijzonder wil je het maken! En het meeste is ontstaan door glaciers!
Vervolgens ingecheckt bij de Base hostel en boodschappen gehaald.
Daarna had ik het geweldige plan om me haar te gaan verven hahah jaa dat moet ook hier bijgehouden worden... Helpp zolang t maar niet groen is... maar dat word afwachten tot ik t morgen goed in het licht zie!

Voor nu was dit het weer even! Morgen op naar Queenstown!! Tijd voor een reunietje met onze oude bus!
Tot snel kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Justine

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 5636

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 28 November 2014

Roturua, Taupo, River valley & Wellington

04 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: