Melbourne & Sydney, the final goodbye... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu Melbourne & Sydney, the final goodbye... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu

Melbourne & Sydney, the final goodbye...

Blijf op de hoogte en volg Justine

27 December 2014 | Australië, Sydney

Donderdag 18 november.
Na een kort nachtje met een vreselijke nachtmerrie werd ik om 5 uur al opgehaald door de shuttle om naar het vliegveld te gaan. Na weer een check in en een controle zat ik om 7 uur in het vliegtuig richting Melbourne!
Eenmaal op Avalon airport aangekomen moest ik nog een bus hebben van een uurtje richting de stad en toen moest ik nog eens opzoek naar mijn hostel voor 1 nacht. Thank god for google maps!
Na snel ingecheckt te zijn had ik al afgesproken met Kate om naar het Ian Potter centre: National Gallery of Victoria Australia voor wat culturele kunst.
Daarna waren we met de gratis City Circle tram naar the State library of Victoria gegaan voor een exhibition of Bohemian Melbourne. Best wel interessant om te zien! Helaas regende het de rest van de dag en was er weinig meer te doen verder.

De volgende dag was ik al lekker vroeg op om de stad verder te verkennen. Er zijn hier zo veel winkelstraatjes, waar je ook heen loopt je komt winkels tegen en nu vanwege de kerst ook nog eens extra druk, maar wel gezellig!
Uiteindelijk was ik beland in de Queen Victoria market. Zo groot! Honderden kraampjes met groente, fruit, kleding, spulletjes! Ik heb er dan ook zo'n 2 uur rondgelopen haha.
Daarna was ook Lydia aangekomen in Melbourne en hadden we bij Box hill station afgesproken dat ze mij kwam ophalen om naar het huis van haar vriendin te gaan waar we 2 nachtjes bleven slapen.
Een groot huis waar ze normaal met z'n vieren wonen maar iedereen is vanwege kerst naar huis, ideaal dus iedereen een eigen bed haha!
Na dat we wat gegeten hadden zijn we op pad gegaan naar een wijk genaamd Fitzroy. We hebben gewoon rustig een beetje gewandeld door de straatjes, die voor haar al bekend zijn en zo waren we ook in Brunswick beland.
Daarna zijn we geeindigd bij de Beste ijswinkel van Australie: Messina en trust me it's worth it!

Zaterdag 20 december.
Na eindelijk eens lekker uitgeslapen te hebben in een goed bed rustig ontbeten en een wasje gedaan.
Vervolgens zijn we naar South Yarra gegaan om nog meer winkeltjes te bekijken en lekker te lunchen. Het was prachtig weer ervoor! We waren geeindigd bij Prahran market. Om de eigenaresse van het huis te bedanken hadden we lekkere kaas en olijven en hummus gehaald, want zij had van der werk flessen wijn gekregen omdat het restaurant dicht ging vanwege kerst!
Dus toen we thuis kwamen kon de wijn proeverij beginnen samen met Lydia, Georgia en Ellie. Wat een eetfestijn want zij hadden ook nog hapjes gehaald haha. Ik had niet echt meegedaan met de proeverij omdat we daarna nog naar een kroegje gingen en ik zou wel rijden..
Nou dat was me een ervaring aan de linkerkant rijden terwijl je rechts zit, maar ik deed het prima voor de eerste keer.
En zo kwamen we bij de Nevermind bar uit in Hawthorn.
Na dat de liveband afgelopen was ben ik door gereden naar de stad en het lukte zowaar om in 1 x te fileparkeren in een andere auto, zelfs de jongen die meereed had respect voor me hahaha 'schouderklopje'!
Iedereen wilde naar een of andere bar waar ik niet eens de naam meer van weet zo slecht... eerst moesten we 20 dollar betalen en dan niet over de muziek te spreken echt kanslozer kan niet en om half 1 waren we dan ook weer weg snel naar me bed! Ook was het helaas Lydia der laatste avond voor ze terug vloog naar Zwitserland.

De volgende ochtend dan ook even aardig haar uitgezwaaid vanuit het huis haha. En ik nog even terug naar bed gegaan.
Om half 10 toch maar besloten om eruit te gaan, want ik moest mijn tas nog pakken, douche, 30 minuten naar de trein lopen in 30 graden met een zware backpack en dan nog de juiste trein en tram zien te vinden naar St. Kilda!
Na een tocht van 2 uur was ik eindelijk in the Coffee Palace Hostel.
Kate was hier ook weer samen met Line en gauw zijn we het zonnetje ingegaan naar een markt op de Esplande.
St. Kilda is wel een hele leuke wijk van Melbourne, je hebt de boulevard, een winkel en restaurant gedeelte, overal rijden Harleys en dure auto's en iedereen wil gezien worden, maar de sfeer is erg gezellig. Na een paar uur rond wandelen Zijn we terug naar de hostel gegaan en hebben we een filmavondje gehouden want we waren beide versleten van de afgelopen dagen...

De volgende dag weer uitgecheckt uit dit hostel en eigenlijk een dag helemaal niks gedaan hahah. Het reizen begint me wel een beetje op te breken...
S'avonds ingecheckt in de stad weer, in een Nomads hostel.

Dinsdag 23 december.
In de middag heb ik een groot outlet center bezocht in het centrum en s'avonds gezellig met Benjamin uit gegeten, die had ondertussen Thailand er al weer op zitten. Daarna moest ik snel weer naar bed want om 3 uur ging de wekker alweer want ik moest om 4 uur op het busstation zijn omdat ik om 6 uur een vlucht had van Avalon airport naar Sydney. Die buitenlandse vluchten zijn wel heel simpel haha. Om 8.15 stond ik alweer midden in het centrum van Sydney bij alweer de laatste hostel van deze reis: Central Perk backpackers.
Het was vandaag alweer 24 december: Christmas eve!
Na het ophalen van een aantal mensen van Nieuw Zeeland en een lunch voor mij en ontbijtje voor de rest zijn we naar Darling Harbour gelopen.
Hier hebben we eigenlijk de hele dag doorgebracht en s'avonds een openair kerstfilm gekeken: Miracle on 34st. En daarna als soort van start van kerst een mooie vuurwerk show.
Na bijna 20 uur wakker te zijn geweest was ik dan ook compleet gesloopt, maar een heerlijke dag!

25 december!!! First christmas day en hoe!! Ik had om 12 uur met de meiden afgesproken op Bondi beach, eigenlijk voor de backpackers the place to be! Maar toen ik om 11 uur naar de bushalte liep in het centrum kwam ik er al gauw achter dat ik niet de enige was... er stond al ruim zo'n 80 man te wachten....
Toen maar via een om weggetje naar Bondi gegaan en uiteindelijk was ik er als nog om half 1, Prima!
Het was een heerlijke zonnige warme dag en de sfeer was er zeker! Overal kerstmutsen, blije mensen en een overvol strand in kerststemming!
Helaas sloeg om 4 uur het weer om in een kleine onweersstorm die de rest van de avond duurde, maar agh we hadden toch nog even wat zonnestraaltjes kunnen pakken!
Helaas was Ollies dicht, maar ons voordeel was wel dat de bushalte er direct naast zat en voor de menigte het strand af renden zaten wij al lekker in de de bus.
Eenmaal terug in de stad zijn we gezellig voor onze kerst maaltijd uit gaan eten in de food court van Paddy's market voor een Aziatische maaltijd en daarna voor een lekker kopje koffie met gebak bij Gloria deans coffee om het af te sluiten.

De volgende ochtend, of te wel 2de kerstdag stond hier in het teken van Boxing day.
Man wat een chaos in de stad, duizenden mensen komen op de bizarre kortingen af. De kortingen blijven wel grotendeels maar dit is natuurlijk dag 1!
Dus ik ben lekker op m'n gemakje hier in mee gegaan, met uitzondering van de lange wachtrijen. Dat gaat me iets te ver!
Maar ook ik heb wat dingetjes gekocht, zelfs Uggs voor die koude winterdagen vanaf zondag in Nederland brrr! Maar wel met 50 dollar korting!
Voor het avond eten zijn we gezellig geeindigd bij the healthy burger met alle dutchies van de laatste tijd haha wat een kerstmaaltijden toch... maar het was wel gezellig!

Zaterdag 27 december 2014... Mijn allerlaatste dagje in Sydney, in Australie! Het wordt dan toch echt tijd om gedag te gaan zeggen... maarrr eerst nog wat laatste cadeautjes halen!
Dus lekker naar de Haymarket gegaan en daarna als nog de drukke winkels van gisteren bezocht samen met Sanne en Roos. En ik ben redelijk geslaagd!
S'avonds hebben we nog een keer bij Paddy's market gegeten en afgesloten met een kopje koffie.
Vervolgens snel gedoucht, m'n spullen gepakt en met de trein naar het vliegveld gegaan. Waar ik nu zit en tot 6 uur moet wachten tot mijn vlucht gaat.

Dat was het dan, Mijn avontuur!
Voor 3.5 maand heb ik geleefd als reiziger uit mijn backpack. Na 10 vluchten, 40 verschillende hostels, 33 steden, duizenden kilometers en miljoenen ervaringen rijker kan ik oprecht zeggen dat dit 1 van de beste keuzes was die ik ooit gemaakt heb! Hoe wel ik heel erg uit kijk naar huis op dit moment, dit avontuur neemt niemand mij weer af en Dank daarvoor ook alle geweldige mensen die dit mede mogelijk hebben gemaakt!

Voor nu heb ik eerst een hele lange vlucht voor de boeg, maar ik kijk enorm uit naar wat er thuis op mij te wachten staat, een nieuw begin!

Tot snel allemaal! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justine

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1124
Totaal aantal bezoekers 5616

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 28 November 2014

Roturua, Taupo, River valley & Wellington

04 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: