A new chapter: Auckland, Hot water beach & Waitomo - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Justine Halderen - WaarBenJij.nu A new chapter: Auckland, Hot water beach & Waitomo - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Justine Halderen - WaarBenJij.nu

A new chapter: Auckland, Hot water beach & Waitomo

Blijf op de hoogte en volg Justine

24 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia ora allemaal!

Na een lange dag was ik eindelijk in Nieuw Zeeland belandt! Ik begin wel even vanaf voor af aan, want het is me weer een verhaal..
Woensdag 19 november om 8 uur werd ik door de shuttlebus bij de hostel opgehaald. Volgens de receptie tijd zat, maar uiteraard technische storing en niemand mocht door de douane... alle vluchten vertraagd en eindelijk een uur later zat ik in de lucht richting Brisbane.
Daar had ik een tussenstop van 5 uur. Maar ook hier vertraging opgelopen van een half uur omdat Brisbane even verdwenen was in een flink onweersbuitje haha. Toen eindelijk om 01.15 lokale tijd was ik in Auckland gearriveerd jeeej!
Toen met de shuttle naar de hostel op K road. Maar uiteraard was de hostel dicht omdat het midden in de nacht was en ik de deur code niet had. Die stond op mijn mail maar ik had hier geen bereik niks en kon het niet controleren.
Toen bedacht ik me hun noodnummer te bellen met een telefooncel en plots kwam de shuttle bus terug rijden waarop de vriendelijke meneer stopte omdat ik nog steeds niet binnen was en ik zijn telefoon wel even mocht lenen.
Eindelijk om 02.15 stond ik warm binnen.
Later hoorde ik ook dat dit eigenlijk de red light district van hier is en dus ook niet de fijnste plek om buiten te staan midden in de nacht hahaha echt he...
Nou toen was ik dus binnen maar was het nog niet voorbij.
Ze zouden de sleutel van mijn kamer in een envelop achterlaten bij de receptie en uiteraard waren ze dat vergeten...
Gelukkig waren er nog 2 duitse meiden op en boden me aan om in 1 van hun bedden te slapen en dan zouden zij samen een bed delen, ze waren best klein. Zodat ik in ieder geval naar bed kon!
De volgende ochtend werd ik gebroken wakker t was hier zoo koud dat ik de halve nacht wakker ervan werd..
Welkom in Auckland zou je zeggen hahah!
Gelukkig had ik de volgende dag afgesproken met Sonja om koffie te drinken toevallig in het restaurantje naast de hostel!
Sonja is de schoondochter van juf Nelly ik denk dat een hoop het dan een beetje weten haha.
Daarna zijn we met de auto gaan rondrijden zodat ik de stad een beetje kon bezichtigen en zijn we naar de top van Mt Eden gereden. Een oude vulkaan met een prachtig uitzicht over de stad! Tis hier wel een stukje kouder dan in Australie haha een vest en lange broek zijn wel fijn!
Daarna zijn we naar Newton gereden voor een klein beetje winkelen. Auckland bestaat net als Rotterdam uit allemaal kleine wijken.
Later in de middag ben ik zelf een wandeling van de Lonely planet door de stad gaan volgen. Zo leuk hoe alles hier al in de kerststemming begint te komen!
S'avonds was ik wel aardig verrot begrijpelijk.

De volgende dag 21 november 2014.
Een drukke dag stond er op de planning. Om 10.30 uur kwam Sonja mij ophalen en zijn we doorgereden nou de south side van Auckland haar woonomgeving.
Een rondje gereden door Devonport, een hele mooie wijk met allemaal huize  in Victoriaanse stijl!
Daarna was het wel weer tijd voor koffie en zijn we echte in een geweldig cafeetje terecht gekomen Little and Friday echt ben verliefd! Zo leuk hoe ze dat hier doen, ik mis dit wel in Nederland en de donuts WAUW! En een frambozen chocolade muffin ik heb er geen woorden voor! Maaar ze hebben ook een kookboek dus dat word proeven in Nederland!
Vervolgens hadden we Ryan even afgezet bij school en zijn we doorgereden om Jeroen even gedag te zeggen bij Alphatron, zijn eigen bedrijf. Hier hebben we even geluncht en toen Ryan weer opgehaald. Daarna Michael en Liam ook nog opgehaald en toen zijn we gezellig met z'n allen naar Muawai gereden. Een strand met een grote klif waar bizar veel Jan van Gent vogels zitten te broeden. Is wel een erg leuk gezicht hoe ze daar zitten.
Daarna zijn we een stukje terug gereden voor the Auckland city tour een klein stukje lopen door een mooi woud met de oudste en bekendste bomen van Nieuw Zeeland: de Kauri. Machtig groot om te zien! Helaas worden ze bedreigd met allemaal ziektes enzo en dus zijn veel minder dan de afgelopen jaren.
Vervolgens zijn we terug gereden naar hun huis en hebben we pizza gegeten met z'n allen en was ik om 12 uur terug in de hostel! Echt super hoeveel ze me heeft laten zien de afgelopen 2 dagen! Nogmaals bedankt Sonja!!
Als jullie in Nederland zijn neem ik jullie mee!

Zaterdag 22 november: de eerste dag van de rest van mijn reis door Nieuw Zeeland.
Om 08.30 uur werd ik door de Kiwi experience opgehaald en begon de tour richting de eerste stop. Wat een geweldig landschap en dit is nog maar het begin!
Na een tussenstop in Thames om wat boodschappen te halen, kwamen we aan in Hot water beach!
Gelijk even ingecheckt in het bungalow park. Tis wel wat luxer hier dan in de Australische hostels. Alles is ook geregeld op de dag zelf door de buschauffeur/gids. Zo ook eventuele activiteiten mocht je die willen doen. Dus niet teveel plannen van te voren en gewoon genieten van de omgeving. We moet je je een beetje aan het schema houden. Dus iedere dag vroeg op en mocht je ergens langer willen blijven dat kan alleen is het zo druk dat je waarschijnlijk pas 3 dagen later de volgende bus hebt. Maar ik heb wel een gezellige bus dus ik kijk wel hoever ik kom!
Na het inchecken zijn we doorgelopen naar het strand (zit vlakbij). Hier is het zelfs 24 graden haha beter dan de 18 in Auckland. Maar ok Hot water beach staat dus bekend om zijn..... jawel heet water! Je graaft een kuil en door de hitte van de lava die onder het zand zit ver weg word het water dat erin stroomt erg warm. Heel apart!
Na deze ervaring zijn we met de bus naar Hahei gegaan om Cathedral cove te bekijken. Eerst moesten we een half uurtje berg op en berg af lopen. Ja ik krijg m'n workout wel dit land heeft alleen maar bergen. Jammer dat ik er ook dubbel zoveel eet alleen...
En toen waren we weer op het strand, mooi om te zien en bizar hoe de natuur zich zo kan vormen!
S'avonds op het park gebleven op naar dag 2!

Zondag 23 november: om half 8 vertrokken we met de bus naar onze volgende bestemming: Waitomo!
Voordat we hier waren zijn we nog gestopt bij een gebied waar vroeger veel goudmijnen waren: Karangahake.
Hier hebben we een route gelopen van ongeveer een uurtje langs wat oude geschiedenis van deze omgeving.
Door een lange donkere tunnel van 2 km ongeveer en over bruggen voor maximaal 10 personen. Maar zoals alles mooi om te zien!
Daarna zijn we doorgereden naar Waitomo, DE omgeving voor Glowworm caves!
En dat is dus ook wat er voor deze middag op de planning stond!
Black water rafting ook wel tubing door de gloeiworm grotten!
Ik deed de Black Labyrinth tour. We moesten om te beginnen een 5 cm dikke wetsuit aantrekken die al nat was, geloof me dat is niet makkelijk! Daarna kregen we ook nog speciale sokken en schoenen aan en nog een vest eroverheen en een helm natuurlijk! Toen moesten we nog een stukje rijden om bij de grotten te komen. De grot waar wij naar binnen gingen heette Ruakuri.
Vanaf hier was het lopen over beekjes, op een band van 2 watervallen afspringen en in een rijtje in het donker drijven door de grotten met een uitzicht van allemaal gloeiende wormpjes op het plafond. Super mooi om te zien net allemaal sterretjes! Alleen het water was zoo koud en als het dan je wetsuit inglijdt ieeeel! Het water was ongeveer 10 graden alleen voelde het kouder en het diepste punt wat we bereikt hadden was 65 meter naar beneden... daarna sloten we af met een lekker kopje soep en bagels en terug naar de hostel.
Dit keer weer een klein bungalowpark alleen zitten we allemaal in hetzelfde gebouw. Ondertussen was het al 8 uur en moesten we nog koken! Maar we hadden gezamenlijk met een groepje besloten taco's te maken en dus eindelijk om 9 uur hadden we eten haha.
Door zulke dagen val je wel snel als een blok in slaap haha dat is dan wel weer lekker!

Voor nu hou ik t even hierbij anders word het wel heel veel tekst in 1 verhaal, want ik zit bijna elke dag ergens anders!
Tot het volgende verhaal kuss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Justine

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 5624

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 28 November 2014

Roturua, Taupo, River valley & Wellington

04 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: