Airlie Beach and The Whitsundays♡ - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu Airlie Beach and The Whitsundays♡ - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu

Airlie Beach and The Whitsundays♡

Blijf op de hoogte en volg Justine

04 November 2014 | Australië, Airlie Beach

G'day everybody!

Bijna weer een weekje later en een heel avontuur verder! Ondertussen ben ik vandaag precies 7 weken van huis vertrokken, maar het voelt als 2 maanden.

Woensdag 29 oktober kwam ik om 7.00 uur 's ochtends aan in Airlie beach na een lange nachtrit met de bus. Ik was gebroken. 30 keer wakker geweest, ik lag opeens onderste boven, snapte niet meer waar ik was. Al met al geen succes..
Maaar ik was in Airlie: The gateway to the Whitsundays.
Eenmaal in de Base hostel aangekomen, kon ik nog niet inchecken tot 14.00 uur.
Dus was het tijdje voor een ontbijtje met veeel koffie. Daarna was het shoppingtime!
Ik had hoognodig een nieuwe bikini nodig en de Eastcoast is daar wel de perfecte locatie voor , winkels genoeg!
Na en shoppen kwam ik een oude bekende uit Agnes water tegen: Tom!
Hij stelde me gelijk voor aan groep mensen die hij van z'n zeiltocht kon, waaronder een meisje uit Rotterdam! 
Wat blijkt we hebben ongeveer dezelfde route, ik zie der in Cairns weer, daarna in Melbourne en daarna weer in Sydney!
'S middags bij de Lagoon doorgebracht.
Het word hier aangeraden niet te zwemmen in zee overal vanwege het grote aantal jellyfishjes die steken.. en daarom hebben ze een met chloor gevulde lagoon aangelegd. Prima te vertoeven hier!
'S avonds met Josephine een vrouw uit Zweden wezen eten bij de Down Under bar naast de hostel en lag om 10 uur k.o. op bed.

De volgende dag moest ik even inchecken voor de Whitsundays en daarna gelijk doorgegaan naar de lagoon weer. Er is hier niet heel veel te beleven en als je door de straten loopt wordt je levend gekookt.
Als snel waren we met een hele groep en hebben we gepicnicd met z'n allen.
Het was vandaag 31 oktober en dus Halloween!
Op veel plaatsen werden feestjes gegeven en besloten we met z'n alle te verkleden en op stap te gaan.
We begonnen bij de hostel van de jongens: Nomads , daarna de Down Under bar en als afsluiting Magnums.
Super gezellige avond met voor het eerst geen geordie shore acties hahah!

De volgende dag moest ik wel weer op tijd der uit want de zeiltocht ging beginnen!
Ondertussen had ik al aardig wat mensen ontmoet in de hostel die op dezelfde catamaran zaten: WINGS!
Om 11.30 moesten we verzamelen bij de haven voor wat uitleg en om 12.00 uur vertrok te boot.
Ik had al wel reispillen meegenomen en netjes ingenomen just in case.
Maar volgensmij heb ik nog nooit zo genoten van een bootreis!
Dag 1 zijn we naar Nara gevaren.
Hier konden we snorkelen en eventueel duiken. Om te mogen snorkelen moesten we standaard een stingersuit aan. Ook hier zijn veel kwallen helaas.
Heel mooi koraal hier en veel visjes, maar niet zoveel als op Curacao.

Een klein stukje hiervandaan bleef de boot liggen voor de nacht.
Na een grote avond maaltijd en nog hapjes ervoor en een toetje, kregen we wat uitleg over waar we heen gingen varen en welke vissen en dieren en koraal we eventueel tegen gingen komen.
En een slideshow van de gemaakte foto's van die dag, helemaal geweldig!

De boot is een catamaran en beschikt over plek voor 24 man. Als je de boot ziet zou je niet zeggen dat er zoveel ruimte in zit. Maar mijn bed is even lang als mij en ongeveer de zelfde breedte hahah dit werd een avontuur deze nachten. Aangezien ik nogal kan wiebelen in me slaap.
Maar gelukkig alles was goed gegaan, ik ben niet uit bed gevallen en was om 06.00 uur al wakker door het anker dat werd opgehaald. Om 07.00 uur stond het ontbijt voor ons klaar en zetten we koers naar de volgende locatie: Whitehaven beach!
1 woord: wauwwwww!  Dit is werkelijk het witste en blauwste strand dat ik ooit heb gezien, zo mooi het lijkt wel een ansichtkaart!
Als eerste zijn we naar boven gelopen voor de look out en daarna mochten we 2 uurtjes op het strand vertoeven.
Ik wil hier blijven, een vakantiehuisje bouwen en ieder weekend hier gaan zitten echt!
Na dit geweldige strand zijn we doorgevaren naar Tonque bay voor nog een snorkel sessie!
Ook erg mooi nog meer koraal en zelfs een schildpad! Mijn dag kon niet meer stuk! Terug op de boot kregen we nachos als snack en konden we genieten van een prachtige zonsondergang onder t genot van een drankje en een hapje. This is life! Ik mistte nog 1 ding en dan was het compleet!
Die avond de volgende serie foto's gekeken na het diner.
Je werd echt volgestopt aan boord door Christie een geweldige cheffin!
Daarnaast waren er nog de kapitein Blake en de host: Clayton.

De volgende ochtend 3 november en de laatste dag van deze geweldige trip zijn we om half 7 opgestaan voor ontbijt en gelijk om kwart voor 7 lag ik alweer in t water voor nog 1 keer snorkelen. Rise&Shine dat is koud 's ochtends!
Helaas was het water erg troebel en was er weinig te zien.
We konden terug snorkelen naar de boot, omdat we een stukje verder waren afgezet. Maar iets in me onderbuik zei me dat als ik dat ging doen ik vandaag een haai zou tegenkomen en daar had ik niet zo'n zin in. Dus heb ik lekker een ritje met het bootje terug gebracht! XD
Daarna zijn we rustig terug gaan varen naar Airlie beach en was het helaas voorbij!
Echt dit had van mij nog wel een paar dagen zo door mogen gaan.

Eenmaal terug in Airlie beach, weer ingecheckt in Base en opzoek naar lunch. Ik eindigde bij een soort van gezondheidszaakje voor verrukkelijke pannenkoeken met warme bessen en frozen yoghurt en een green tea smoothie.
Dit om het af te sluiten.
'S middags nog even bij de lagoon geweest met wat mensen en de hoognodige was gedaan. En 's avonds afgesloten met een drankje met het halve zeilteam in de Down Under bar.

Airlie beach en vooral Whitsundays, jullie waren geweldig! Ooit kom ik hier terug!
Nu zit ik ondertussen alweer op mijn volgende locatie, maar die is voor het volgende verhaal!

Kusss


  • 05 November 2014 - 08:55

    Irma :

    Jus.... Het klinkt echt geweldig!! Zo fijn dat je allemaal leuke mensen ontmoet om deze gave dingen te doen. Super van genieten zo. Dikke kus! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Justine

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 5647

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 28 November 2014

Roturua, Taupo, River valley & Wellington

04 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: