From Noosa to Rainbow Beach and Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu From Noosa to Rainbow Beach and Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu

From Noosa to Rainbow Beach and Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Justine

16 Oktober 2014 | Australië, Frasereiland

He guys How are you today?
Een standaard zinnetje dat serieus iedereen hier overal gebruikt haha.

Alweer een week geleden dat ik in Noosa was en alweer zoveel gedaan, man wat gaat het hard en alweer een maand in Australie..
Vorige week woensdag 8 oktober in Noosa gearriveerd na een 2,5 uur durende busreis.
Een klein stadje met een national park en een mooie verzameling stranden. Tevens de laatste plek voor je naar de whitsundays gaat dat je kan surfen.
Dit keer verblijf ik in Noosa Flashpackers, mooi hostel met gratis wifi en ontbijt!! 's middags lekker aan het zwembad vertoeft en 's avonds naar het strand gegaan met een hele groep om de red moon eclipse te bekijken vanaf Sunrise Beach. Helaas door de bewolking maar 5 seconden gezien maar wel heel mooi!

Ik verbleef ik een all girls room, wat wel erg letterlijk werd genomen. Roze muren, roze dekens, een fohn en haarstyler en een kleed op de grond.
Donderdagochtend een wandeling van 6km gemaakt langs de Coastal walk.
Dit is een wandeling die begint bij Sunrise Beach en eindigt op het Main beach. Je doet er ongeveer 2 a 3 uur over in normaal tempo en is zeker mooi om te zien. Onderweg zelfs nog wat dolfijnen gespot.
Alleen was ik jus niet als er niet een keer iets fout moest gaan. Ongeveer halverwege m'n voet niet hoog genoeg opgetild en knalde zo tegen een stenen trap aan Auchh, gat in me teen en geen ehbo te bekennen.
Gelukkig nog 1 laatste pleister in m'n tas kunnen vinden om het ergste bloeden te stoppen en reinigen met water en bubbels heeel fijn!
Maar ik was toen nog geen eens halverwege pas op Alexandra beach en moest nog zeker 3km, dus ging het allemaal iets langzamer.
Maar zeker een mooie tocht zo over de heuvels en de bergen.
Alexandra beach staat ook bekend als naaktstrand, gelukkig voor mij was t niet de meest zonnige dag en maar 1 ouwe man gespot hahaha.
Uiteindelijk bij Hastingsstreet belandt en terug naar de hostel gegaan.

Vrijdag was het dan eindelijk zover mijn eerste surfles in Australie. Ik durfde het aan ook al werden hier ook haaien gespot. Maar dit was mijn laatste kans en moest het toch gedaan hebben.
'S ochtends opgehaald door de instructeur Merrick een voormalig wereldkampioen surfen. Toen een 2 uur durende les op Main Beach gehad en het is gelukt om te staan zelfs dankzij m'n teen. Helaas zat er allemaal zeeluis in de zee, ja dat bestaat dus ook maar die krengen prikken dus net als een kwal. Alleen zie je ze niet en verdwijnt t pas als je gedoucht hebt...

De volgende dag opgestaan met natuurlijk spierpijn, ik ben ook niks gewend haha, maar het was het wel waard!
Op zaterdag is er in Eumundi een klein dorpje een half uurtje van Noosa een grote markt van meer dan 300 kramen. Samen met Juul en Lieke hebben we ons 3 uur vermaakt. Poffertjes gegeten, een hoedje en armbandje gekocht, lekker chai thee gedronken, bandjes bekeken. Zo leuk vind ik dit. Daarna gelijk boodschappen voor de burritos gehaald met de meiden en derest van de dag in de hostel besteed.

Zondag was het tijd om door te gaan naar Rainbow beach, een van de 2 locaties van waaruit je naar Fraser Island kan.
Hier verblijf ik in Fraser on Rainbow een hostel met niet de beste hygiene en bedden maargoed het is maar voor 1 nacht en het zit in het pakket naar Fraser haha.
'S middags een uitleg gekregen van 2,5 uur over de gevaren op Fraser, voornamelijk de Dingo's en wat wel en niet mag op het eiland.
Hier gelden ook bepaalde aboriginal regels, zoals niet fluiten op de camping en spugen in het vuur.
Op de kamer een meisje uit brielle leren kennen die ook heel toevallig in mijn groepje zit, klein wereldje weer!
Daarna maar even snel in het 'dorpje' een hapje gegeten want koken wil je hier al helemaal niet, ik met me lichtelijke smetvrees aanvallen...

'S ochtends om kwart voor 8 was het verzamelen bij de hostel next door Dingo's. Alle spullen voorbereiden, nog een korte uitleg en gaan met die banaan! 3 dagen afgesloten van de buitenwereld op een groot zanderig eiland!
Allereerst met de pont overgevaren en toen begon het avontuur, crossen over zanderige hobberige weggetjes. Na 1 weg was ik zelf al veranderd in een woestijn haha. Na de lunch zijn we doorgereden naar Lake Mckenzie een helder blauw meer, met heerlijk fris water zonder zout. Dit water was zo schoon dat het voelde alsof je gedoucht had. Prachtig!
Daarna hadden we een 2 uur durende rit voor de boeg naar de camping. Zelf ook nog een stuk gereden, het lijkt moeilijker dan het is in zo'n 4wd en het geeft toch ook wel een adrenaline kick!
Eenmaal op de camping begon het drama, we moesten snel de tent checken want het werdt al bijna donker. Op dat moment kwamen we er dus ook achter dat er geen matjes of iets in de tenten lagen en het er gewoon op neerkwam dat je op de grond sliep....
Toen moesten we eten gaan koken tegelijkertijd met 60 man. En een groep die geen vinger uitstak behalve als je het vroeg. Dit vroeg om maatregelen en was het tijd voor Goon ( de goedkoopste wijn van Australie, maar best lekker). Die avond wel optijd naar bed gegaan, na een warme douche die volgensmij bedoelt was voor een minion, zo laag hahah.
De volgende dag werd ik aardig gebroken wakker om half 7. Het is echt heel fijn als je steeds wakker word en een van je ledematen slaapt, als in tintelt... maar gelijk gaan ontbijten want honger heb ik continu!
Toen om half 10 vertrokken naar Maheno wreck, een scheepswrak uit de jaren 50.
Daarna door naar Eli creek, een zoetwater meertje die je meevoerd terug naar het strand, zo leuk om te doen en heerlijk schoon water. Na Eli creek was het alweer tijd voor de lunch, jullie zullen wel denken die eet ook continu, doe ik ook wel maar je moet steeds best een stukje rijden voor je ergens bent. Het eiland is groter dan ik dacht.
Maar na een klein stukje was het gedaan met 1 van de auto's. De auto die de dag ervoor van mijn groepje was. Onze groepsnaam was ook de Carbreakkids omdat voor het weggaan onze auto al iets mankeerde haha.
Gelukkig zaten we vandaag bij de gids in de auto! Dit zorgde wel voor vertraging en moest de gids heen en weer rijden na de lunch naar Indians head, 45 min heen en terug en weer heen voor de andere groep.
Op dat moment zijn we even met de andere groep meegegaan van de zelfde organisatie, super leuke reisleider, deze was tenminste enthousiast! Boven op de berg kon je goed over de zee kijken en ver over Fraser. Vanaf hier dolfijnen gezien, schildpadden en zelfs een eagle ray! en ook als enige een walvis zo gaaf!
Na Indians head doorgegaan naar Champagne pools een klein natuur zwembad, waar je kan zwemmen.
Toen weer terug naar de camping om weer te koken en te chillen.
Op Fraser zelf wonen ongeveer 75 mensen en meer dingo's. Daarom is het niet veilig om 's avonds met minder dan 5 man de camping af te gaan. Er staan ook overal elektrische hekken rond om.
Je hebt hier wel echt een prachtig uitzicht naar de sterren, zo bizar veel!
'S ochtends was het eigenlijk de planning om naar de zonsopkomst te kijken, maar een paar haakte af door een kater of waren nogsteeds dronken en helaas mag je niet met zn 2en het park af. De 2de nacht was zo koud geweest dat ik amper geslapen had, echt ik heb nooit meer commentaar op een bed! Nou weet ik dat ik straks op een ander eiland ook ga kamperen maar dan weet ik wat ik kan verwachten en had dit wel iets beter verwacht.. Daarom viel het denk ik zo tegen... Fraser Island zelf prachtig en zeker de moeite waard, het rijden over de stranden ook super, maar derest....

Maargoed op de laatste dag zijn we naar Lake Wabby gereden. De enige manier om hier te komen was een 40 minuten durende wandeling door het bos en over een woestijn, dat is wel bizar om te zien. Lake wabby is groen en niet heel bijzonder maar er zitten hier van die Garra Rufa visjes in die je normaal in een spa hebt, en deze eten dus ook van je voeten zo grappig. En grote catfishen zitten erin met snorharen en al!
Daarna weer 40 minuten terug, lunchen en terug naar het vasteland.
Bij de pont nog een paar wilde dolfijnen gezien, het is dat je weet dat er ook haaien zijn anders zou ik er zo bijspringen.
Eenmaal terug in de hostel was het tijd voor een grondige reinigingsbeurt, want echt het zwart zat OVERAL!
Daar Lieke weer tegen gekomen en een hapje gaan eten en in de hostel kwam ik ralph weer tegen uit Coffs Harbour en even bij Dingo's gezeten, maar ik was echt verrot!

Vandaag is het alweer de 16de van oktober en ben ik doorgereisd naar Hervey Bay een iets grotere stad dan Rainbow beach, tijd voor een beetje ontspanning!

Zo dat was me het verhaal weer voor 1 weekje!
Tot snel weer! Kuss

  • 16 Oktober 2014 - 14:55

    Syljo:

    Hoi Justine
    wat leuk om zo al je belevenissen te volgen..
    hele ervaring en avontuur voor je
    Genieten hoor en blijven schrijven dan genieten wij een beetje met je mee
    xx
    Syljo

  • 16 Oktober 2014 - 16:29

    Mandy:

    Doedoe!
    Zooo leuk om te lezen... :)!!!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Frasereiland

Justine

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 5646

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 28 November 2014

Roturua, Taupo, River valley & Wellington

04 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: