From Brisbane to Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu From Brisbane to Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu

From Brisbane to Noosa

Blijf op de hoogte en volg Justine

09 Oktober 2014 | Australië, Noosa Heads


Vandaag alweer 3 weken in Aussie, woow time flies!
Ik ben ondertussen al in Noosa, maar jullie krijgen nog een update over Brisbane!

Na een busrit van 4 uurtjes zijn we de grens overgestoken van New South Wales naar Queensland. De tijd is vandaag hier ook veranderd alleen niet voor mij. In Byron bay zijn ze een uur vooruit gegaan maar in Brisbane dus weer niet, lekker ingewikkeld he! Zorgde er ook voor dat ik de eerste nacht mn wekker een uur te vroeg had gezet nice!!

Daar aangekomen gelijk maar naar de eerste hostel van deze stad gelopen met al die tassen. Ik weet niet hoe maar het lijkt of die tas steeds zwaarder word en shop niet eens echt hier..
Maargoed ik verblijf dus 1 nacht in Chill backpackers een blauw/groen gebouw.
Ik zit gezellig met 3 meiden op de kamer 1 uit Duitsland, 1 uit Frankrijk maar woont in Londen en 1 uit Schotland. Leuke meiden.
Toen de stad in op zoek naar de Moo Moo wine bar waar Paula werkt (oud huisgenootje van Curacao). Een mooie bar in een oud post kantoor op Edward street, zeker een aanrader!
S' avonds met 2 meiden van mn kamer lekker tapas wezen eten, toch wel een van de betere restaurantjes hier op the barracks. En als toetje nog een cheesecake gehaald bij pie face.
Ben blij dat na Brisbane de kleinere dorpjes komen, want iedere keer die pie face is heeel erg slecht!

5 oktober was het alweer moving time. Op naar Base Uptown hostel ,1 straat verder haha. Nog dichter bij het busstation.
Hier kom ik op een kamer terecht met 6 mannen. Allemaal super aardig, werken in Brisbane, komen uit o.a. Duitsland, Ierland, Uruguay & Costa Rica. Zo leer je wel mensen kennen.
Daarna met Jennie en Marine even Starbucks gehaald en een plan de campagne gemaakt.
Smiddags samen met Jennie de bus gepakt naar de Brisbane Botanical Gardens. Toch wel de mooiste van de 3 die ik nu gezien heb.
Vanaf hier heb je op de look out een prachtig uitzicht over de stad. Daarna nog een klein stukje hoger gegaan met de bus naar Mt. Coot cha en snel nog wat foto's geschoten want het was de laatste bus terug. Het blijkt hier bij zonsondergang erg mooi te zijn , maar helaas rijd er dan geen bus meer.

Aaah today a dream came true!!!
Om 10 uur met Jenny, Kees & Kayanda richting de Lone Pine Koala Sanctuary gegaan. Dit is de eerste en grootste koala shelter ter wereld. Dit betekende dus heeeel veeel koala's & zelfs knuffelen!
Ik kon daar natuurlijk niet weggaan zonder een knuffel en een foto. Samen met Igor, zo heette ze.
Echt ik was verliefd zo schattig!
Daarna was het tijd voor een kangaroo selfie en het is nog gelukt ook!
Hier kan je ze gewoon aaien.
Verder heb je Tasmanian devils rondlopen en perry's en Dingo's, maar die zitten straks ook gewoon los op Fraser Island hahah.
Toen we terug kwamen nog een ander gedeelte van Brisbane bekeken bij de South Bank. Hier staat een groot reuzenrad en is een strand aangelegd met zwembad, eigenlijk gewoon midden in het centrum.
En als afsluiting onder het andere hostel van Base gegeten Burritos jammiee!

The next day: na zoveel dagen actief zijn moet je ook een keer een rustdagje inplannen. Dus lekker uitgeslapen, boodschapjes gehaald, beetje geouwehoerd in de hostel met wat Nederlanders en toen een middagje op het strand gelegen.
S' avonds een pasta voor mezelf gemaakt met geitenkaas en honing, ik ben zo gezond bezig hier haha!
En daarna Brisbane by night gezien, ook erg mooi omdat ze allerlei gebouwen een kleur geven. De hele stad doorgegaan voor alle bruggen en geindigd weer in de Moo Moo bar voor een heerlijke mocktail. Een mooie afsluiter voor deze laatste avond in deze mooie stad. Eerlijk ik vind m leuker dan Sydney!

Zoals ik al in het begin vertelde ben ik nu in Noosa, maar die stad bewaar ik voor het volgende verhaal!

Liefs xx

  • 09 Oktober 2014 - 20:29

    Joyce:

    Heerlijk die verhaaltjes lezen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Justine

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 5669

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 28 November 2014

Roturua, Taupo, River valley & Wellington

04 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: