From Sydney to Coffs Harbour - Reisverslag uit Sydney, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu From Sydney to Coffs Harbour - Reisverslag uit Sydney, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu

From Sydney to Coffs Harbour

Blijf op de hoogte en volg Justine

25 September 2014 | Australië, Sydney

Dat was het alweer week 1 zit erop!
Wat is Sydney een overweldigende stad.
Het avontuur begon vorige week dinsdag, na gelukkig een niet te emotioneel afscheid op schiphol ging ik het avontuur tegemoed! Mijn reis begon al goed met een ontmoeting met een aantal artiesten van DefQon die bij mij in het vliegtuig zaten. Na een vlucht van 6,5 uur maakten we een tussenlanding op Dubai. Die vliegtuigen van Emirates zijn wel bijzonder, ze hebben zelfs sterretjes in het plafond wauw! Na 4 uurtjes Dubai vervolgde mijn vlucht richting Sydney voor nog eens 14 uur. Na 17722 km eindelijk op mijn bestemming: SYDNEY!

Na aankomst stond ik om 9 uur s'ochtends al bij de eerste hostel Base op Kent street midden in het centrum. Omdat ik pas om 14 uur kon inchecken, snel een douche gepakt en hop de stad verkennen. Na wat rondjes op zoek naar het Qdance kantoor voor m'n DefQon kaartje en ja ik zou jus niet zijn als ik niet minstens 2 keer zou verdwalen XD.
Gelukkig zijn Australiers behulpzaam, ze komen zelfs naar jou toe als je zoekend uitziet haha. S'avonds even Nederlandse bekendheid opgezocht en Fatima bezocht in the peak building haar appartementen complex. Dat was de eerste enerverende dag!

Dag 2 begon al vroeg, na het ontbijt uitleg gekregen over werken in Australie. Na mijn bankpas gehaald te hebben, werd het tijd voor een wandeling. Sydney is groot genoeg om iedere dag iets anders te zien. Vandaag stond de Harbour bridge op de planning. Na de Harbour Bridge via the Opera house, door de Royal Botanical gardens. Prachtig om te zien allemaal!
Op de terug weg bij st. Margarets cathedral gestopt. Ik ben dan misschien niet gelovig maar ik blijf het magisch vinden om te zien hoe ze dat maken. Zelfs nog een kaarsje aangestoken! Na de hele middagtour vond ik het tijd voor Starbucks echt oh my god ze zitten hier overal♡. Toen s'avonds met een meisje uit Londen bij Darling Harbour wezen eten.

Zaterdag 20 september de dag waarvoor ik eerder naar Australie ging : DEFQON 2014! Om 10 uur in de lobby afgesproken met een stel uit Eindhoven Kayanda en Kees en opweg naar Central station. Met een gratis trein naar Penrith. Na een uur op het station daar beland waarna we met pendelbussen naar het regatta centre werden gebracht omdat het op een eiland was. De reacties van mensen onderweg waren helemaal geweldig als je zei dat je uit NL kwam. Ze zijn helemaal fan van de Nederlanders hier en dankbaar omdat Nederland dit festival naar Australie heeft gebracht.
Alle Nederlanders waren te herkennen aan Oranje kleding en wat waren we goed vertegenwoordigd! DefQon Aus is wel een stuk kleiner vergeleken met
NL maar dat maakt het niet minder leuk en voor het eerst een DefQon zonder regen!!! Zoveel mensen gezien, Paula van Curacao, Jessica uit Nederland, ben je zo ver weg en dan toch haha! Na het feest weer via de pendelbussen en de trein terug en echt complimenten voor de organisatie! Op dat punt doen ze t beter dan NL.

Zondag rustdag!
5 van die drukke dagen en een dag festival hakte het er toch goed in vandaag. Ieder spiertje deed zeer. Dus besloot ik een rustdag te nemen! Lekker uitgeslapen, geluncht bij Darling Harbour, Starbucks gehaald en s'avonds bij de scary canary gegeten met Kees en Kayanda.

Maandag was een nieuwe frisse start!
S'ochtends gelijk mijn bus ticket richting Cairns geboekt en een aantal activiteiten tijdens de route naar Cairns voor de aankomende weken. S'middags met Josh en Jess naar Bondi beach gegaan.
En natuurlijk lifeguards van Bondi rescue gespot! Heel Bondi afgelopen en een 3,5 km route van Bondi naar Coogee, langs Tamarama & Bronti.
Bij Tamarama beach zijn we Bondi zelf ingelopen waarop ineens een jongen stopte en vroeg of we de weg kwijt waren. Dus wij nee we hebbem t strand helemaal gezien en zijn op zoek naar eten, waarop hij vroeg of we een lift wilden haha daar zeg je geen nee tegen. Hij raadde ons aan de chickenburger bij ollies te eten en heeft ons daar afgezet. Mensen zijn echt heel gastvrij hier! Na het eten nog een tijdje bij het surfen gekeken, 1 ding weet ik wel hier kom ik zeker terug op het einde van mijn reis!

Happy Birthday to me!!!!
Vandaag was een dag dat ik mezelf mocht verwennen en besloot om naar Manly te gaan! Na eindelijk een keertje echt uit geslapen te hebben ben ik gaan ontbijten bij Starbucks en heb daarna de ferry naar Manly gepakt.
Een beetje koud zo op zee maar wat een uitzicht over de stad! Manly is een redelijk klein surfstadje ten westen van Sydney met 2 stranden en een winkel gedeelte. Het duurt vanaf Darling ongeveer een uur om er te komen.
In Manly een lief klein koalahangertje voor mijn Pandora armbandje gekocht als cadeautje. Na 1,5 uur weer vertrokken met de ferry naar Circular quay dit duurt ongeveer een half uurtje. Eenmaal terug in de hostel hadden mijn kamergenoten een  taartje gekocht met een kaarsje en hadden we besloten om goon te gaan halen en t een avondje op drinken te zetten.
Goon is de goedkoopste wijn die je hier kan vinden 10 dollar voor 4 liter en is er in droog of zoet en het zit in een pak. Eerlijk vond ik het nog best lekker ook, alleen zorgt het voor koppijn haha. Na een gezellige avond met kaartspelletjes naar bed want woensdag ging mijn wekker weer om kwart voor 6...

Woensdag 24 september de laatste dag in Sydney for now!
Om kwart voor 8 werd ik voor de hostel opgehaald voor een tour door de Blue Mountains.
Na een rit van bijna 3 uur met tussenstop waren we beland bij Wentworth Falls. Alleen het uitzicht bij aankomst is al adembenemend! Toen begon de tocht eerst 1000 treden naar beneden door bospaadjes en hele steile trappen.
Maar eenmaal bij de waterval aangekomen was het het zeker waard! Zo mooi om te zien wat natuur eigenlijk allemaal doet.
Toen kwam het ergste gedeelte: terug naar boven, al die steile trappetjes achter elkaar en hophop naar boven. Ik was verrot eenmaal boven!
Op een bepaald punt was de reisleider Smokey gestopt om ons iets te laten zien waar we voor moesten oppassen. Ik wist nu al dat ik hier niet gelukkig van zou worden en idd de gaten in de muur waren slaapplaatsen van de op 1 na giftigste spin ter WERELD! Binnen 40 minuten ben je dood! My god wist niet hoe snel ik weg moest zijn!
Eenmaal boven was het tijd voor de goed verzorgde lunch, dat kan je ook wel gebruiken naar zo'n tocht.
Na de lunch was het tijd voor het 2de gedeelte van de dag: Katoomba falls en de Three sisters. Weer 1026 trappen naar beneden. Gelukkig dit keer alleen naar beneden.
Halverwege kregen we het verhaal van de three sisters. 3 rotsen boven op een berg zouden 3 zussen moeten voorstellen die lang, lang geleden door hun vader in steen zouden zijn veranderd omdat ze stout waren geweest.
Eenmaal halverwege met een hele steile lift zijn we weer terug naar boven gegaan, ideaal dat je niet hoeft te lopen maar toch wel erg blij als je voeten weer vast op de grond staan.
Toen naar huis voor een 2 uur durende rit man ik was kapot en terug in de hostel moest ik nog boodschappen halen, wassen en alvast m'n tas grotendeels pakken want om kwart voor 5 ging de wekker...

Donderdagochtend 4.45 uur:
Douche, tassen naar buiten gooien om je kamer genoten niet wakker te maken, ontbijten, uitchecken en een half uur met backpack naar Central lopen. Met als klap op de vuurpijl je slaapzak onderweg verliezen en niet meer te vinden. Voor mij even een baal moment, maar ik denk voor een zwerver een gelukkig moment... die slaapt in ieder geval warm vannacht! 

Op het moment dat ik dit type zit ik in een 9 uur durende busrit van Sydney naar Coffs Harbour van 529 km. Samen met Kees en Kayanda op naar de volgende bestemming!

Let's get surfing mate!

  • 25 September 2014 - 16:10

    Nelleke:

    he jus wat een leuk verslag heb je geschreven lees dat je het heel leuk heb en dat je al mensen heb leren kennen heb fotos op je moeders telefoon gezien wat is het daar mooi doe voorzichtig en geniet kijk nu al uit naar je volgende stukje groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justine

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 5637

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 28 November 2014

Roturua, Taupo, River valley & Wellington

04 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: