Rotorua, Taupo and Wellington - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Justine Halderen - WaarBenJij.nu Rotorua, Taupo and Wellington - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Justine Halderen - WaarBenJij.nu

Rotorua, Taupo and Wellington

Blijf op de hoogte en volg Justine

30 November 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Goedemiddag/avond/ochtend allemaal!

Hoop dat jullie alweer klaar zijn voor mijn volgende verhaal en ik jullie niet Te jaloers maak haha..

Maandag 24 november. We vertrokken om 8.30 uur vanuit Waitomo richting Hobbiton. Maar voordat we daar arriveerden hebben we nog een wandeling gemaakt door het bos van de Waitomo caves. Zo kwamen we ook langs de in en uitgang van ons grotten avontuur de dag ervoor. Moest je kruipen door tunnels en kon je in nog andere  grotten kijken.
Daarna eindelijk door naar Hobbiton, voor degene die het niet weten Het dorp van The lord of the rings en The hobbit!
Zo schattig die kleine huisjes! We kregen een rondleiding van 2 uur met wat leuke weetjes over de attributen in de film. Zoals dat ze bijvoorbeeld een appel en perenboom hebben omgebouwd naar een pruimenboom en dat je verschillende grootte huisjes hebt om gandalf groot te laten lijken en frodo klein haha. Maar leuk om zoveel dingetjes terug te herkennen. Zeker een aanrader mocht je ooit hier komen!
Daarna heeft de bus ons weg gebracht naar Rotorua.
Rotorua staat bekend om zijn zwavel geysers en Maori geschiedenis. Er hangt ook een hele vieze geur in het dorp, omdat er overal van die natural pools zijn.
We verbleven deze nacht in een Base hostel. Weinig gezelligs aan dus. Deze hostels zijn altijd een beetje kil! Maar we hadden nog genoeg over van de taco's dus hebben we het nog een keer gegeten.

Dinsdag 25 november 2015.
Na een lekker cornflakes ontbijtje en een kopje koffie vertrokken we weer uit Roturua. Bijna tijd voor weer wat frisse lucht hahha.
Om 10 uur kwamen we aan bij Te puia. Een geyser en Maori dorp. Hier kregen we een rondleiding van een echte Maori, die ons een hoop vertelde over de tradities, geschiedenis en rituelen van de Maori in Nieuw Zeeland.
Toen we aankwamen waren ze ook met een begroeting bezig naar een Maori groep uit een ander dorp. Wel mooi hoe ze dat doen met wat dans en zang.

Daarna hebben we rondgelopen door het geyserpark en kregen we een zelf gekookt ei uit een geyser haha. In deze geyser koken ze nog steeds hun eigen eten en gaan in bad en worden gebruikt als natural springs. De modder word gebruikt als medicijn en voor de spa!
Helaas mocht ik geen spamiddagje houden...
Vervolgens hebben we een echte kiwi vogel gezien!!
Vond dit wel heel interessant en vooral omdat de gids een echte maori was en je merkte hoe trots hij er op was!

Nadat we waren opgehaald zijn we doorgereden naar Taupo. Vlak voor Taupo zijn we nog even gestopt om bij de Hakafalls te kijken.
Die middag rond gelopen door dit stadje en wat een geweldig uitzicht hebben ze hier, zo op de Tongariro Crossing oftewel Mount Doom! S'avonds gezellig asian gegeten met Sanne en Anne-rose en nog een drankje gedaan met de bus in de kroeg naast de hostel.
Woensdag 26 november: eigenlijk stond vandaag een 8 uur lange wandeling over de Tongariro crossing op de planning maar helaas gooide het weer roet in het eten... dit schijnt een van de mooiste wandelingen te zijn maar je doet het voor het uitzicht en tja als die er niet is heeft het weinig nut! Ook waren alle tours afgelast daarheen. Dus toen lekker even rustig aan gedaan en s'middags met een hele groep naar the hot water pool gegaan even relaxt. En het water was zo warm dat het wel leek of je in bad zat!

De volgende dag was het weer tijd om vroeg op te staan... het was de planning om nog een wandeling langs de Tongariro crossing te lopen van 2 uur maar helaas ging ook dat niet door.. klein baal momentje! In plaats daarvan zijn we gelijk door gereden naar River valley lodge.
Een lodge midden in de bergen, omgeven door weilanden en koeien en schapen, frisse lucht in overvloed hahah.
Nadat we ingecheckt waren zijn we een kleine tocht naar de top van de berg gaan lopen van 45 minuten. Het was niet de makkelijkste alleen berg op met heeeele dunne paadjes, maar ik heb het gehaald met af en toe een grassprietje vastpakken om niet naar beneden te storten... Eenmaal op de top moesten we ook weer naar beneden een nog groter avontuur waarop ik echt bijna naar beneden was gevallen. Het zorgde ook wel weer voor een grote lachkick!
Eenmaal beneden moesten we met een soort van kabelbaan achtig ding naar de overkant van het water, maar ik was gelukkig droog aan de overkant gekomen!
S'avonds hebben we een gezellige bbq gehad met de hele bus, aangezien wij de enige in de lodge waren hadden we toch alle ruimte!
Ohja ze hadden hier kamers voor 16 personen haha alle matrassen op een rijtje leek wel een groot slaap partijtje haha.

De volgende ochtend ging helaas de wekker om 7 uur alweer auch.
Een vroege start richting de hoofdstad van Nieuw Zeeland: Wellington!
Voordat we hier aankwamen zijn we onderweg nog even gestopt bij het plaatsje Bulls. Wel grappig in alle namen van alle bedrijven is het woord bull verwerkt, echt het hele stadje haha!
Om 13.00 uur kwamen we aan in Wellington. Nadat we ingecheckt waren bij Base backpackers zijn we gelijk op pad gegaan naar het Te papa museum.
Een museum gebaseerd op de geschiedenis van Nieuw Zeeland, een dinosaurus expositie en een gigantische dode octopus! Maar dan bedoel ik ook echt GROOT!
Daarna zijn we op de Sam Simon wezen kijken een schip van de Sea shepard, die de walvisjacht bestrijdt in Antartica.
M'n ogen zijn weer even geopend hoe gemeen mensen kunnen zijn en hoe divers de wereld is...
Maargoed daarna even een rondje gelopen door de stad, gegeten en s'avonds een drankje gedaan in het centrum. Ze heb hier in ieder geval een betere smaak qua muziek dan Australie!

Op dit moment zit ik na een kort nachtje slapen op de ferry naar het zuider eiland, op naar Kaiteriteri!
Nog een maandje te gaan voordat ik weer thuis ben, dus nog even optimaal genieten!
Dus tot snel weer! Xx