From Hervey Bay to Agnes water / Town of 1770 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu From Hervey Bay to Agnes water / Town of 1770 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu

From Hervey Bay to Agnes water / Town of 1770

Blijf op de hoogte en volg Justine

29 Oktober 2014 | Australië, Agnes Water


Goedenmiddag allemaal,
Het is alweer even geleden dat ik mijn laatste berichtje heb geplaatst op waarbenjij, dot voornamelijk ook omdat ik een weekje even rustig aan heb gedaan. Maar er is ondertussen alweer genoeg gebeurd om over te vertellen haha.

16 oktober was ik gearriveerd in Hervey Bay. Een redelijk groot stadje waar heel weinig te doen is. Hervey Bay staat vooral bekend om het walvisspotten, je ziet dan ook overal standbeelden en museas etc.
Ik verbleef hier in nog een Flashpackers net als in Noosa. Super hostel! Schoon, relaxte kamers en een heerlijke douche. Ik ben hier een weekje gebleven om even bij te tanken van de afgelopen weken. Jullie zullen wel denken je hebt vakantie! Jaa dat klopt maar dan is t nog aardig druk geweest!
Ik ben hier 1 ochtendje wezen shoppen, want een grote shoppingmall hebben ze hier wel alleen is t zooo vervelend als je zoveel leuke dingen ziet, maar je ze niet kan kopen omdat je geen ruimte meer in je tas hebt....

2 dagen later was ik het stilzitten wel weer een beetje zat en ben ik zowaar een stukje gaan hardlopen hahah en t mooie is hier kom je onderweg allemaal fitness attributen tegen die je gewoon vrij kan gebruiken. Misschien een voorbeeld voor Nederland!
De volgende dag had ik een fiets van de hostel gehuurd en ben ik langs de kust gaan rijden, zo'n 10km ongeveer. Naar de pier en de haven en een stukje door t centrum.
Ook weer een leuk moment er zijn hier dus bepaalde vogels die je aanvallen als je door hun gebied fietst of loopt. Wist ik veel ik zag wel een waarschuwingsbordje maar ik moest er toch doorheen en jahoor ik kreeg zo'n achterlijke vogel achter me aan.. gelukkig had ik een helm op en wist ik van m af te komen creepy beesten bah!

Na een weekje bijkomen ben ik doorgereisd naar Agnes water en Town of 1770. Na een hobbelige busrit van 2.5 uur hier aangekomen. Deze stad heet zo omdat James Cook hier in 1770 als eerste voet zetten op Queensland.
Lieke een meisje die ik in Noosa had ontmoet was hier de dag ervoor al aangekomen en we zaten in dezelfde hostel. (1770@backpackers).
De volgende dag hadden we besloten de Scooteroo tour te doen.
Dit is een tour rond Agnes water en 1770 op kleine brommertjes omgebouwd tot motor. Dit is wel een heel leuk concept; je krijgt plaktattoos en een leren jas zodat je een echte biker bent haha.
Op z'n hardst heb ik de 80 km/u aangetikt. Heerlijk crossen over die wegen hier. Samen met nog een engelse jongen Tom en Michelle en Ralph die ik eerder had ontmoet en Lieke hebben we meegaan. Eerst moet je daar op het terrein een paar proefrondjes rijden om te kijken of je veilig de weg op kan. Voor mij geen probleem maar er zaten er een paar bij die heb ik zien vliegen haha. Onderweg veel wilde kangaroos gezien. Ook zo leuk er was op een gegeven moment een hele groep en eigenlijk allemaal rende ze weg door de herrie behalve 1 de grootste die bleef staan echt zo van had je wat kom dan haha was mooi om te zien.
We zijn geeindigt met een stukje van de zonsondergang van 1770. Zo mooi om te zien.

De volgende dag eindelijk een keer uitgeslapen tot 9 uur wauww ik word er nog goed in hahah!
Daarna wat administratie gedaan en een meisje uit Engeland ontmoet Bella. Super aardige meid, ook alleen op reis.
S'middags met Tom een mountainbike van de hostel gehuurd en op de fiets nog een keer naar 1770 gegaan. Want met de Scooteroo niet alles gezien je kan nog een stuk verder de berg op.
Via een bospad zijn we lopend met de fiets aan de hand omhoog gegaan, wat een avontuur was dat.
Sommige stukjes wist je niet of je er levend uit zou komen en wat voor eventuele diersoorten er leefde... Ik had Tom gewoon voorop laten gaan haha zo doe je dat XD. Halverwege de berg stond het James Cook Memorial Statue en daarna doorgelopen tot het puntje van 1770 tot je niet verder kon. En toen kwam het leukste gedeelte met de fiets over de autoweg weer naar beneden crossen.
Je doet er een uur over boven te komen en binnen 5 minuten sta je weer beneden.
Zaterdag 25 oktober, lekker een ochtendje naar het strand geweest, maar uiteraard na 3 uurtjes was ik dat alweer zat en heb ik de rest van de middag in de hostel vertoefd in de schaduw, prima te doen!

Zondag 26 oktober eindelijk tijd voor het volgende avontuur: Castaway!
Een verlaten eiland 10 minuutjes vliegen van Agnes water. Met een prachtig wit strand en helder blauw water. Back to basics gelukkig wel met kookspullen en een tent maar geen douche...
Om kwart voor 3 werd ik opgehaald voor mijn vlucht. Voor de vlucht nog even boodschapjes gehaald voor m'n ontbijt en lunch en ik dacht laat ik eens gezellig doen ik haal een doos wijn! Goon: 4 liter zoete witte wijn in een zak in een doos voor 12 dollar. Aardig goed te drinken je krijgt er alleen een kater van van hier tot aan Tokio.
Een op de 'luchthaven' aangekomen dacht ik handig te zijn en om ruimte te besparen de zak uit de doos te halen. Waarop hij dus kapot viel op de grond fijnnn...
Gelukkig nog een deel kunnen redden en in een andere zak dicht geknoopt en alsnog mee in het vliegtuig.
Het was een vliegtuigje voor max. 4 personen: Bruce de piloot, ik en 2 stomme Duitsers. Tijdens de vlucht was het dus het idee dat je soort van neerstort dus hij ging op en neer, heen en weer, zelfs op een bepaald moment werd de motor van het vliegtuig uitgezet... ik moet zeggen zelfs ik voelde me niet op me gemak!
Maar dankzij het heen en weer wiebelen was de zak met wijn weer kapot gegaan waarop dus heel het vliegtuig onder de wijn zat en Bruce hem zo uit t raam gooide conclusie Dag WIJN! Waarschijnlijk zwemt er nu ergens een dronken haai rond. 

Eenmaal op het eiland begonnen aan de stew voor de avond maaltijd, we waren met een groep van 15 personen: 7 Engelse waaronder de kampleidster Anna, 4 Duitsers en 3 Denen. Zo'n maaltijd kost zeker 3 uur om te bereiden, maar het smaakte goed!
Daarna met wat marshmellows en kokosrum de avond doorgebracht onder een prachtige sterrenhemel!

De volgende dag was ik om 7 uur al wakker en tijd voor ontbijt.
Zo wil ik iedere dag wel wakker worden, beginnen met ontbijt op het strand en daarna lekker een verfrissende duik nemen in de zee wauw!
Om half 10 zijn we met de hele groep naar Lighthouse 'Bustard head' gegaan.
Hier mochten we een kijken nemen in het museum en de vuurtoren zelf en kregen we wat tekst en uitleg van de enige vaste bewoner van het eiland en zijn vrouw.
Wat opviel was eigenlijk wel dat iedereen die in 1886 in de vuurtoren zat vanaf het bouwjaar dus, overleden is door moord, verdrinking of ziekte. Heel gezellig dus.

Daarna is de rest gaan vissen en ben ik terug gegaan naar het kamp om te relaxen en later te gaan snorkelen met Anna.
Om half 5 waren wij gaan lopen richting Pancake creek aan de andere kant van het eiland. Ongeveer een half uurtje lopen om te gaan snorkelen. Bruce had verteld dat het mooier was tijdens laag tij, helaas klopte dit niet en moest je eerst een km over koraal lopen wilde je een beetje kunnen zwemmen. Dus helaas geen snorkelen.
Maar we zouden daar ook de zonsondergang gaan kijken en steeds meer mensen sloten aan. Super mooi en rustgevend om te zien. Je wil gewoon blijven staren zo mooi! Zelfs nog zelf oesters van de rotsen gegeten. Kan alleen niet zeggen dat ik er gelukkig van werd.
Daarna weer stew gegeten alleen hadden de jongens t een beetje verkeerd gekruid en iets teveel peper in gedaan waardoor t eigenlijk niet meer eetbaar was.. een avondje aan de cornflakes dan maar.
Die avond was ik zo kapot en we aten ook pas om 9 uur dat ik om half 10 al in bed lag.
De volgende ochtend weer het zelfde ritueel ontbijtje op het strand en een duik in de zee! En toen bakken maarrr.
Alleen dankzij de wind, het zout, het zand, 2 dagen niet douchen, vliegenspul en zonnebrand helaas goed verbrand in me gezicht voor t eerst.
Daarna spullen gepakt en om 14.00 uur het vliegtuig terug naar Agnes water dit keer gelukkig een sight seeing vluchtje haha.
Eindelijk tijd voor een douche, heb me lang niet meer zo smerig gevoel, heb m'n haar zelfs 3 keer moeten wassen...

Dat was het avontuurtje voor deze keer weer. Vanavond vertrek ik met de nachtbus naar Airlie beach oftewel the Whitsundays! Voor wie dit niet kent neem even een kijkje op google ;)

Tot snel!
Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Justine

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 5620

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 28 November 2014

Roturua, Taupo, River valley & Wellington

04 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: