From Yamba to Byron Bay and Brisbane - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu From Yamba to Byron Bay and Brisbane - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu

From Yamba to Byron Bay and Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Justine

04 Oktober 2014 | Australië, Byron Bay

G'day mates!

Dit keer een iets korter verhaaltje haha.
In 3 dagen tijd heb ik 2 dorpjes/steden alweer gezien, time flies!

Het begon woensdag 1 oktober. Om 8 uur kwamen we aan in Yamba, direct voor de hostel ideaal! Dit denk ik ook wel omdat Yamba maar 1 hostel heeft haha.
We zitten in het YHA met zn 4en op een kamer, Ralph, Klaartje, ik en een gast uit Chili die er al een maand verblijft. Iedereen wil hier om de een of andere reden blijven...
Yamba werd ons aangeraden om dat het een leuk maar super klein stadje is en een aantal jaar geleden verkozen is tot leukste stadje van Australie. Helaas konden we maar 1 dag en nacht blijven omdat alles volgeboekt zat.
Maar daar en tegen als je niet surft heb je het ook binnen een dag gezien.

We waren hier naartoe gekomen met zn 5en, gezellig groepje! We zijn gelijk maar de stad gaan verkennen, een wandeling gemaakt langs het meer en mainbeach. Yamba heeft wel meerdere stranden.
Tussendoor maar even gaan lunchen want als je om half 5 al hebt ontbeten heb je wel honger om 11 hahah. Daarna waren we doorgelopen naar Pippi beach.
De eerste keer dat ik echt op het strand heb gelegen even relaxt, het water in geweest, niet te ver want de golven zijn best krachtig hier en mandy kan beamen wat dat heeft veroorzaakt bij mij in frankrijk!! 
Na een uurtje of 1.5 begon het alleen ineens uit het niets echt in een flits van een seconde keihard te waaien. Echt gewoon de pijnlijke harde gezandstraalde windvorm. En iedereen inclusief de surfers rende t strand af dus wij er ook maar achteraan. Zelfs de surfleraren wisten niet waar dit ineens vandaan kwam want de lucht was helder blauw. Dus moesten we verplaatsen naar main beach weer want hier was het zo goed als windstil. Het nadeel is alleen overdag is t super lekker weer maar na 4en koelt het sneller af hier en kan best koud nog worden.
Savonds zijn we bij de mexicaan wezen eten en naar de lokale pub geweest. Ik dacht dat heenvliet weinig had maar hier is helemaal weinig te beleven.

De volgende dag is het om 8 uur alweer tijd om de volgende bus naar Byron Bay te pakken. Om 10 uur arriveren Kees, Kayanda en ik daar en kunnen gelijk even een lokale markt bezoeken met aardbeien gedoopt in chocola op een stokje! Het is wel echt heel slecht allemaal hier zoveel eten, zoveel dingen om uit te proberen...
Na dat we de spullen in de hostel (Byron Bay Beach Resort) hebben afgedropt zijn we terug gegaan naar het centrum. Het was toch een beetje een bewolkte dag dus wat kan je dan beter doen dan shoppen!
Byron Bay is een hippie stad met veel kleurrijke mensen op blote voeten. Super leuk een hele relaxte sfeer, leuke winkels, een mooi strand en een gezellig hostel! Ik vind het jammer dat ik hier maar 2 nachtjes kon boeken vanwege schoolies (de vakantie van de scholen hier) in deze tijd veranderd Byron in een soort van geordie shore.
Niet vanwege het feesten, maar vanwege het stadje zelf had ik willeb blijven.
Later in de middag zijn we op de fiets weer terug gegaan, na de lunch en het installeren van onze spullen op de kamer.
Savonds lekker gezond gekookt in de hostel en na wat kaart spelletjes was het tijd om k.o. te gaan. De dagen hier slopen je wel moet ik zeggen.
Ik heb straks een vakantie na me vakantie nodig hahah!

Vrijdag 3 oktober, alweer de laatste dag in Byron! Nog even de stad in geweest er is hier wel genoeg te zien qua mensen en winkeltjes en smiddags even een uurtje op het strand gezeten. Zo in de wind op het strand met je voeten in het zand en een blauwe zee met prachtige golven, liet me wel realiseren dat ik het maar getroffen heb dat ik hier zit!
Daarna maar even m'n reis uitgestippeld tot aan Cape tribulation. Ik heb namelijk zoveel activiteiten in het vooruitzicht die ik nog moet vastleggen qua data dat het toch wel even nodig was.
S avonds was het tijd voor een barbie met het hele hostel. Heel gezellig en goed geregeld.
We hadden ondertussen onze andere kamer genoten leren kennen, 2 meiden en een jongen uit Australie zelf die hier voor een paar daagjes waren. 
Hele gezellige mensen en zijn later ook met hun naar Cheeky Monkey gegaan een lokale discotheek/kroeg hier 'the place to be' hahah. We werden zelfs met een shuttle ervoor opgehaald!
Met een leuk groepje gingen we op stap maar mijn god waar was ik beland!!
Soort van combinatie van de skihut/geordie shore, ik ging helemaal stuk daar! Hield t ook niet langer dan 2 uur vol, volgens mij word ik oud...

Om half 2 waren we thuis en om half 5 ging de wekker alweer omdat we zo graag de allereerste zonsopgang van de wereld wilde zien! Byron bay is het meest oostelijke puntje van aussie en hier komt als eerst de zon op. Nou scheelt het dat onze hostel direct tegenover het strand zit.
Dus daar zaten we om kwart voor 5 met ons goeie gedrag.. camera's in de aanslag, alleen zat er een grote berg precies voor het zonnetje. Al was het nog wel mooi om 5 uur lagen we weer in bed!
Ennnn om 8 uur der weer uit, op naar BRISBANE!!

Till next time!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justine

Actief sinds 04 Aug. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 5625

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 28 November 2014

Roturua, Taupo, River valley & Wellington

04 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: