From Coffs Harbour to Yamba - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu From Coffs Harbour to Yamba - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Justine Halderen - WaarBenJij.nu

From Coffs Harbour to Yamba

Blijf op de hoogte en volg Justine

30 September 2014 | Australië, Byron Bay

Woow wat gaat zo'n week ineens snel! Op een dag na alweer een week in Coffs geweest.

Een drukke maar zeker gezellige week met de nodige spierpijntjes...
Donderdagavond kwamen we aan in Coffs Harbour na een 10 uur durende busreis. De shuttlebus van onze volgende hostel 'Aussitel' stond al te wachten.
Na een wandeling naar de supermarkt en eindelijk een gezonde maaltijd met veel groente lagen we toch al snel in bed.

Vrijdagochtend vroeg ging de wekker om 7.15 i.v.m. mogelijk walvisspotten op zee, dit hing even van het weer af. Helaas ging dit niet door dus besloten we een wandeling naar t centrum te maken via de Botanische tuinen van dit dorp. Je voelt de rust van zo'n dorp gelijk over je heenkomen na zo'n drukke stad als Sydney Heerlijk!! S'middags een wanfeling gemaakt naar de haven en het eiland dat eraan vast zit. Dit geeft zo'n mooi uitzicht over het dorpje en het strand.
Daarna een poging gedaan om te SUPen (stand up paddling) op het meer tegenover de hostel.
Laat ik het zo zeggen ik ben blijven staan...
S'avonds voor het eerst in aussie gebbqued! Natuurlijk vlees voor 3 dagen, maar wat een gezelligheid met 6 Nederlanders en 1 Duitser!

Zaterdag 27 september was het dan eindelijk tijd voor de Walvissen!! Hoe vet is dat! Om 8.15 verzamelen in de haven en met de Pacific Explorer koers richting zee.
Het duurde een tijd voor we ze konden spotten en de zee was nog best ruw en koud dus het was niet de meest aangename boottocht, maar zodra je zo'n mega beest naast je ziet ben je dat gauw vergeten haha. Het is toch wel echt heel gaaf! Helaas op de terug weg was mijn maag er nogsteeds niet tegen bestand en was ik blij dat ik weer op vast land stond!
Toen was het wel weer tijd voor de lunch want mijn maag was weer leeg natuurlijk hahaha..
S'middags zijn we met z'n 5en een kano/kayak tochtje gaab maken over de andere kant van het meer. De beweging die ik hier krijg is abnormaal hoor XD.

Zondagochtend tijd voor de volgende diertjes: dolfijnen, zeeleeuwen & pinguins! Hier in Coffs Harbour hebben ze zelfs een aquarium. Dit deed me wel veel terug denken aan Curacao, maar hier zijn ze zoveel soepeler met de dieren.. al weet ik nou niet of dit goed of slecht is..
Iedereen mocht een kusje van een dolfijn en zeeleeuw halen, die visgeur had ik nou echt totaal niet gemist! Na een show nog even bij de pinguins geweest gelijk compleet verliefd♡ die wil je toch meenemen en knuffelen zoo schattig!
S'middags eindelijk een middagje lekker naar het strand geweest tijd voor ontspanning! Zelfs een klein beetje verkleurd. S'avonds in de hostel geregeld dat we de volgende dag konden gaan werken op een blueberrie veld, nou het verhaal dat daaraan volgt is er weer 1 voor in de boeken...

5.45 ging de wekker want om half 7 zouden we vertrekken richting de boer in the middle of knowwhere net onder Woolgoolga. Vol goede moed ging we van start na een korte uitleg welke wel en niet goed waren. Eigenlijk alle velden liepen een heuvel op dus hoe dan ook je moest klimmen iedere keer weer.
3 emmers, 4 uur & 18 dollar rijker waren we er toch wel echt helemaal klaar mee. Petje af voor de mensen die dit maanden volhouden want het gaat echt nergens over.
Maar toen kwam het..
We konden niet met dezelfde jongen mee terug rijden want hij wilde blijven. En de eerste de beste bushalte was in Woolgoolga nog zeker 15/20 min met de auto!
Toch besloten we het te proberen want daar blijven was geen optie.
Na een wandeling van 2 km besloten we als echte backpackers te gaan liften en de eerste duimen die omhoog gingen waren meteen raak!
Een aardige man uit coffs alleen was hij aan het werk en kon ons dus alleen bij de bushalte afzetten nou prima!

Woolgoolga is een klein stadje waar de bus 1x in de 2.5 uur komt nou raad je het al hij was net geweest en de volgende bus kwam pas om 14.00 uur.
Dus dachten we nou dan gaan we lekker een terrasje pakken van ons verdiende geld, maar waar moeten we heen?!
Naast de bushalte zat een bungalowpark met eigenlijk alleen oude mensen. Voor we het park opgingen kwamen we al een gigantische slangenhuid tegen, toch Wel even de bevestiging dat ze hier echt zitten...
De vrouw van de receptie legde ons uit dat het nog best een stukje lopen was naar het centrum waar de terrasjes en ook nog een extra bushalte zaten.
We dachten agh we hebben nog 2 uur komt goed. Via een weggetje door het park kwamen we in een bos uit en aan het einde van dat bos kwam je bij het strand uit. Onderweg hele grote wilde kangaroos tegen gekomen.
Nou vinden wij hun bijzonder om te zien maar ze hielden ons ook goed in de gaten haha.
Op het strand vonden we eerst een opblaasvis in de bosjes?! En toen besloot ik google maps maar even te gebruiken want op het strand werd je niet veel duidelijker welke kant je op moest..
Nou gaan er meer denk lachen want ik en navigatie zijn zo'n geweldige combinatie... NOT!
We waren eerst rechtsaf gegaan en na 2 km vertelde een man ons dat we de andere kant op moesten en dus weer terug en van t begin punt was het nog zeker 3 km over het hete strand. Man m'n benen en kuiten het ging op de automatische piloot, maar het liefst was ik terplekke neergestort. Wel een super mooi strand dat wel haha!
Eindelijk waren we echt in Woolgoolga! Ondertussen was het 10 voor 14 uur dus waren we even de supermarkt maar ingegaan voor chippies en chocola na zo'n tocht mag alles!
Maar we moesten nog 1 lange straat naar de bushalte en toen we even zaten bij de supermarkt reed de bus al voorbij.. dus je raad t al: de volgende kwam om 16.30 uur....
Gelukkig naast de bushalte was een groot grasveld en hebben we daar een tijdje gelegen dat we in ieder geval bij de bus in de buurt waren. Half 5 eindelijk de bus met een oud brabantse chauffeur haha. Gelijk maar langs de supermarkt voor avond eten en eindelijk om 18.00 uur terug in de hostel, voelende als een zwerver die al dagen niet heeft gedoucht.. ik lag dan ook om 9 uur in bed!

Dinsdag 30 september de laatste dag in Coffs!
We hadden zondag nog 2 Nederlanders ontmoet en besloten vandaag een auto bij de hostel te huren en richting Dorrigo te gaan. Onderweg picknick eten gehaald voor daar en tijd voor een Roadtrip!
Het voelde weer even als terug in NL we kwamen tussendoor veel velden met koeien tegen Hallo Heenvliet hahah.
Na een uurtje aangekomen bij Dorrigo rainforest. Stralend mooi weer, geen wolkje in de lucht!
Sportief zoals bijna iedere dag een tocht gedaan: de Wonga walk van 5.8 km en met de blaren op je tenen van de dag ervoor 2.5 km bergopwaarts is niet bepaald prettig.. Maar ik heb m gelopen!
Weer terug om half 3 tijd voor de lunch want honger krijg je wel van zo'n tocht. Maar in de verte begon het al te onweren en we moesten nog naar Dangar Falls!
Na een half uurtje in de auto gesprongen en door naar Dangar. Eenmaal daar begon het toch echt te regenen en stonden we eert nog even te schuilen.
Het was gelukkig een klein stukje naar beneden en het uitzicht wel waard.
Al had hij mooier geweest met mooi weer denk ik.
Op de terugweg weer heuvel neerwaarts haha dat ging iets sneller dan naar boven het racemonster kon het net in z'n 2 aan :D
Tussendoor nog in een klein dorpje genaamd Bellingen gestopt voor een kopje koffie en om 17.30 uur terug in coffs, boodschapjes gedaan, lekker gekookt met zn allen en de was gedaan.
Toen de tas weer ingepakt want om 4 uur ging de wekker al voor de bus..

Op dit moment terwijl ik dit schrijf zit ik in de bus naar Yamba de volgende stop voor 1 dag. Dus mijn volgende verhaal zal een iets kortere versie worden haha!

Kusjess

• 01 Oktober 2014 - 10:17

Suzanne Bijl:

Tof Juttie om dit zo te lezen van je!!

• 01 Oktober 2014 - 16:02

Irma:

Geweldig leuk om te lezen Jus! Je vermaakt je prima zo te zien. Heerlijk van genieten :). xx

• 07 Oktober 2014 - 13:29

Irma Van Hannes EnSenna:

Hai Justine
    Ik vind het heel leuk om je res verslagen te lezen.Ik vind het helemaal te gek.
    Groetjes van Irma